• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Cickan

hej!

Ni som opererat er hur ofta byter/bytte ni egentligen tejpen över ärret? Enligt instruktioner ska man ju byta när den börjar lossa eller blir smutsig?

• jag_20

Hej!

Jag har funderingar på att förstora brösten inom dom närmaste åren. Men det är mycket som kan hindra mig. Inte bara pengarna, och alla omoperationer tills dess att jag blir gamal och grå och inte kan göra fler. Men risken att inte upptäcka cancertumör i tid osv.

Därför undrar jag om det finns någon här som haft förstorade bröst i 10 år och uppåt? Vill veta hur ni ser på det nu, hur det funkat osv.
    Är även intresserad av svar från andra hur ni tänker på framtiden med era nya bröst =)

• EnYsterSyster

Jellomoon

Gar bara känt på koksalt och vanliga gelehallon på konsultationen. Var då så blockerad av annat så jag inte tänkte på skillnaden. Min kirurg säger att det är skillnad men att den är liten och att jag troligtvis inte kommer märka av den. Som jag sagt tidigare är jag smal och har utammad B-kupa och är LIVRÄDD för skarvar, veckbildning mm. Prioriterar form framför konsistens. De kommer nog vara fastare än mina utammade små påsar till bröst men det känns helt okej.

ceciliaj

Grattis till tuttarna ! jag är superavis och önskar att min pina var över. Opereras om drygt 2 veckor.

• EnYsterSyster

Jellomoon

I koksalt- och flytande silikonimplantat flyter ju fyllnaden fritt omkring, det gör den inte i gelehallon. Dem kan man inte forma om helt. Sen är det ju så att min doktor lägger implantaten under muskeln. Detta gör att de liksom sitter där de sitter. Skillnaden mellan implantaten blir då rätt liten i praktiken.

• Anneli23

Vioola och En Syster Yster:

Hur stor är egentligen risken att de flytande implantaten veckar sig? Är det vanligt att det händer, och syns det väldigt mycket?

Jag hade för mig att man inte kunde se några skarvar med flytande silikon, men jag kanske hade fel?

Blir brösten hängigare med flytande silikon än med gelehallon? För jag vill helst inte ha hängiga bröst :)

Kramar /Anneli

• Anneli23

Oops, det blev lite fel: EnYsterSyster menar jag såklart ;)

• EnYsterSyster

Anneli23

Svåra frågor, jag vet inte om jag är rätt kvinna att besvara dem.....

Jag tror det verkar vara större risk med skarvar upptill på brösten med runda implantat (oavsett om det är koksalt eller silikon). Anatomiska är ju som sagt droppformade. Jag tror också att resultatet inte bara beror på vilket implantat man väljer utan vilken kirurg som lägger in dem.

Det viktiga är nog att hitta en bra kirurg och sedan diskutera med denne. H*n kan sedan rekommendera det ena framför det andra beroende på hur du ser ut och vad du vill ha. Det är också viktigt att man får ett lagom implantat vad gäller höjd och bredd i förhållande till brösten och kroppen.

Är du ung och fast i hullet och vill ha höga bröst som står rätt ut ? Är du en smalis eller har du en del hull ? Jag är snart 40, har ammat 3 barn, är smal och vill ha bara lite större bröst än vad jag har idag. Jag vill INTE ha bröst som står rätt ut utan lite "plattare" bröst som passar min kropp.

• vioola

Hej igen

Nu får ni allt hjälpa mig med vad jag ska välja. Armhålan eller bröstet? Syns och känns det (ärret) väldigt väl under/på bröstet?

Blir som sagt knäpp snart...

Kram

• Cesimón

Sa nu har jag bestamt mej att vanta lite med brostop. Hoppas kunna fa tid i Januari istallet. Har lite saker att fixxa i mitten av december o inte kul att behova vara nyop. da...
    Skall dock fixxa nya konsultationstider (eftersom de andra blev avbokade pga DUMMA flygplan som inte gick som jag ville *grr*) och kanske aven pa fler kliniker an de jag redan tankt pa, far se...

• Valerie

Vilka prover måste man ta på konsultationen, för det blir väl blodprover och sånt?

Vad tyckte ni om att bli sövda? Och hur kändes det efteråt, ont i halsen typ?

Svar på tråden Bröstförstoring (3)