• Bridecilla

26:e Augusti 2006

Ngn som ska gifta sig nästa år den 26:e Augusti?

det ska jag :) *lycklig*

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006
  • madelyn

HanOchJag,

hur gamla är ni?

Det där med präst känns lite läskigt för vår del.. vi kommer helt enkelt att bara bli tilldelade någon från församlingen. Är nervös för hur det kommer bli..

• Bridecilla

varför läskigt?
    vi är väl eg. inte så hemskt religiösa, men vi har en familjeprälle som har tagit hand om alla berg. etc och jag tycker att hon är hemskt sympatisk och mysig!!

• madelyn

Nej alltså det känns bara lite läskigt för att jag inte har en aning om hur någon av prästerna i församlingen är.

• HanOchJag

Bridecilla så var det ja tycker oxå det känns lite läskigt med prästen.Vi får oxå bara en tilldelad till oss. Till hör ju en församling men gifter mig i en annan. Får hoppas att det blir någon bra som man får
    madelyn jag är 26 och han blir 28. Ni då??

• Bridecilla

ja, jag tillhör inte den förs. vi gifter oss i heller längre... inte ens rätt komun eftersom vi har flyttat utanför stan (sålde min fina lägenhet i fredags så nu är jag riktig lantlolla :))
    vi har gjort lite första å andra hands val vad det gäller präst, men i annat fall får man väl ta den som "bjuds"

• madelyn

HanOchJag,

Jag är 25 och min m2b 37.

Ang. prästen så hoppas jag verkligen att det blir nån bra. Jag vill helst ha någon som verkligen engagerar sig i just oss (hjälp vad ego det där lät!) och lär känna oss som par lite innan.. Så att det låter mer familjärt när prästen sedan ska viga oss och prata om oss i kyrkan.

• Bridecilla

ja, absolut!
    man vill inte känna att man är där på "löpande band"

• madelyn

Bridecilla,

Nej precis! Och i den kyrkan vi ska vara har de bara vigslar på lördagar- så det blir faktiskt lite på löpaned band... vigslarna är kl.13,14,15 och 16!

• HanOchJag

samma här. Senast när jag ringde och skulle fixa med prästen så fick jag till svar att - vi ordnar det men ni kanske inte vet vem det är förräns 2 veckor innan vigseln, Känns lite trist så där. Inte för det spelar sååå stor roll för oss då ingen av oss är KRISTNA kristna. Utan gifter oss i kyrka för det varit en dröm jag alltid haft. Men ENDÅ..

• Bridecilla

TRIST!!
    men man få väl försöka göra själva vigseln mer personlig själva...
    jag själv är inte så förtjust i solosång i kyrkan, jag tycker att det blir lite "yligt" men jag vill nog gärna att ngn läser ngt och så ska vi ju välja ut psalmer som betyder ngt för oss... fast jag hoppas ändå att det blir "vår" präst...

hanochjag
    har du bestämt dig för vilken klänning du ska ha?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006