• Bridecilla

26:e Augusti 2006

Ngn som ska gifta sig nästa år den 26:e Augusti?

det ska jag :) *lycklig*

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006
  • madelyn

HanOchJag,

Precis så känner jag med!
    Men som Bridecilla skriver- man får väl försöka göra själva vigseln mer personlig. Jag funderar på att försöka få dit nån kör som kan sjunga lite- tror det kunde vara fint!

• Bridecilla

kör är nice!
    det enda är att vi ska försöka hålla oss till en halvtimme... max!
    vet en hel del av vännerna som tycker att allt över det är för mkt + att jag vill nog börja partajet...

• madelyn

Bridecilla,

Vi ska oxå försöka hålla vigseln till en halvtimme.. tror att det blir tråkigt för gästerna om det blir längre

• Bridecilla

undra om vi får dekorera kyrkan själva...
    vet ju att en annan kyrka i samma församling är väldigt populär så där får man inte göra det, men vi har ju fått vår kyrka öppnad för oss så kanske...

sen blev jag lite besviken för i den församlingen vi gifter oss i värnar de om den traditionella kyrkomusiken så bara orgel eller piano är tillåten, jag hade hoppats på att får spela en mer modern intågslåt från en cd... men men...

• madelyn

Bridecilla,

Vi kommer inte få dekorera kyrkan- just för att vi ligger mitt i alla vigslarna.. men jag hoppas på att åtminstone kunna få ställa ut några vaser med fina blombuketter och kanske ha lite blomblad i mittgången...

• HanOchJag

Bridecilla ja jo vi kommer oxå försöka göra det mer personligt. Vi kommer dock att ha en än till oss som sjunger, funderar på att hon kanske ska sjunga ingångslåten.Men vi får se hur det blir. Blomsterblad har jag ju tänkt mig i altargången oxå men nu blir jag tveksam till om vi kommer få ha det då vi gifter oss kl 14 och sen är det vigslar efter oss. *hmm*
    Klänningarna ja du.. Jag VET INTE *S* Den ena sitter heeeelt perfekt men känner mig lite "stor i den" och den andra är lite för stor över ryggen. Men det lutar mer mot den som låg på sängen. Ska göra om den lite och förhoppningsvis så får vi den att sitta som gjutet.
    Men jag velar. Och det har jag gott om tid till

madelyn Vi kommer nog oxå att hålla oss till 30-45min då har man ju LITEEE tid att skicka in någon som kan "städa" upp efter oss inför vigseln efter

Hur långt har du/ni kommit i planeringen?

• Bridecilla

hanochjag
    kan du inte ta in den lite över ryggen då?
    eftersom de var så billiga så kan du ju kosta på dig en lite ändring av en sömmerska... den som ligger på sängen är min favvo!
    jag har kollat runt lite på e-bay och det finns maaasssor! även tärnklänningar...

ska ni ha tärna/or?

ja visst är det skönt att vi har sååå mkt tid!!! fast det springer iväg!
    nu är det bara 10 månader kvar.... nyss var det ju ett år!!!

• madelyn

HanOchJag,

Vi tänkte ha nån som städar upp blombladen direkt efter vigseln. Jag hoppas på att de låter oss ha blomblad om vi kan ordna städning direkt efteråt..
    Vi/jag har väl egentligen inte kommit så långt i planeringen. Bokat kyrkan, fotograf, festlokal. Sen är det väl klart att jag har i tankarna börjat planera en massa med inbjudningar etc.. Min m2b har ordnat så att en av hans designerkompisar ska sy upp min brudklänning.

Ni då?

• HanOchJag

Bridecilla ja jo det är ju klart att det är värt att lägga lite pengar på en sömmerska. Har ju oxå tänkt att sälja den klänningen som jag inte ska ha.Men vi får se hur det blir.
    Ebay är ju absolut bäst. Hade tänkt att köpa tärn kläningarna därifrån men hittar inte nåt som passar oss och våran smak. Ska ha 3 tärnor och 2 blomsterflikkor. Sy blomsterflicks klänningarna själv och ska få hjälp av en kompis med tärnklänningarna.

madelyn vi har nog kommit ganksa långt i planeringen. Mina kläder är klara, blomsterflikksklänningarna är klara.Kyrkan och lokalen är bokad,Inbjudningskort osv är klart. Ska bara fin justeras och skickas i väg. Håller nu på med catering och inköp av diverse grejor till lokalen. Så jag TROR att vi hunnit ganska långt. Men endå känns det som att ALLT är kvar

• madelyn

Bridecilla,

Ja visst flyger tiden iväg! Jag ska ha tärnor- min bästa vän som hederstärna och mina systrar som "vanliga" tärnor

HanOchJag,
    Oj, ja du har hunnit långt!!
    Själv sitter jag mest och glor på hemsidor med inbjudningar etc för att få lite bra idéer.. jag är så kluven i hur jag vill att de ska se ut. Klassiska och stilrena eller personliga och annorlunda? Men det känns som lyxproblem egentligen

Svar på tråden 26:e Augusti 2006