• Bridecilla

26:e Augusti 2006

Ngn som ska gifta sig nästa år den 26:e Augusti?

det ska jag :) *lycklig*

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006
  • madelyn

Hej tjejer!

Bra datum!
    Vi gifter oss oxå den 26/8-06! Allhelgonakyrkan och Skepparholmen är bokade!

• lovem

Hej - vi gifter oss också den 26 aug 06. Har bokat vigselplats (en ångbåt) och festlokal vid havet. Har även köpt klänning, fast det var inte tänkt att jag skulle göra det nu, sprang på en som jag kände att jag bara var tvungen att köpa. Nu ska vi börja titta på fotografer och frisör...
    När ska ni skicka ut inbjudningskorten? I slutet på mars planerar vi - är det för tidigt? Tänkte på om gästerna vill planera semestrar...

• Bridecilla

jag tänkte skicka mina i mars också...
    visst det kanske är lite tidigt, men jag vill hellre att folk ska komma :)man vet ju aldrig med semestrar å annat...

• Bohuslän06

Va duktiga ni e allihop. Efter att ha bokat kyrka, lokal och nästan catering så känner jag mig ganska nöjd för tillfället. Givetvis så går man runt o kollar på olika saker man kan tänka sig vilja ha...typ hela tiden. Men jag tror att vi pausar lite nu och sätter igång igen i Januari, eller blir det för sent?

Här inne kommer man iaf vara ganska mkt....

• madelyn

Jag tror att vi kommer skicka ut våra inbjudningar runt slutet av april...

• HanOchJag

Bridecilla jupps. Nere vid röda sten vart gifter ni er?

• Bridecilla

hanochjag:
    vi gifter oss i örgryte nya (inte gamla) kyrka och festen ska vi ha på wänskapsbrödernas ordenhus vid näckrosdammen, ett av de där stora tegelvillorna...
    var ligger kulturhuset oceanen?
    fick du ligga på för att boka sankta birgittas? har hört att det är rätt populärt!
    vår kyrka är inte öppen sommartid så vi fick skriva till kyrkoherden och be om lov att de ska öppna den och det gick vägen :)

• bröllops häxan

Ett litet tipps för er som inte bokat lokal och kyrka. Gör det!. Det blir oftast fullt 12-9 månader innan på de populäraste ställerna. Kyrkor fins det kanske lite mer av men det är jätte svårt att hitta "just den" lokalen eller feststället.
    Lycka till alla :)

• HanOchJag

Bridecilla nja asså jag hade nog väldig tur.För första gången när jag ringde dom för att göra förfrågningar om (majmånad) kapellet så svarade hon mig att jag kunde ringa igen 1a sept kl 8. För dom hade redan haft över 60 pers som ringde och ville boka för Aug -06. Vi bokade först för 19/8 -06 men nu i förra veckan pga att vi hade svårigheter att hitta en lokal jag blev nöjd med så ringde vi och frågade om dom hade nåra tider kvar. Och det fanns. Vet ju att den är popis men kanske det är "lite" överdrivet *S* Kulturhus Oceanen ligger uppe på stigbergstorget. Nästan mitt i smeten.
    Vad snällt av dom att fixa så ni kan ha erat bröllop där.Tror jag vart på bröllop där riktigt fint .

• Bridecilla

hanochjag
    ja, jag tror du hade tur! men ngn gång ska man ju ha det också :)
    ja, örgryte nya är väldigt fin! röd tegel!
    men stoor, fast jag har kollat och bänkraderna är inte så långa... vill ju inte att det ska se ut som om det sitter en förskrämd församling längst fram... vi ska visserligen vara ganska många men ändå.
    vad har du beställt för klänning?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006