• Nonika

Sept. -06. igen!

Tjena tjejer!
    Vår förra tråd är avstängd. Lade in en ny, men det råkade bli på planering..

Hur går det för er?

Vi ska boka fotografen...och jag ska nog ta och ringa den där festlokals-tanten på en gång, och höra om vi kan få ha stället längre än till kl 10 dagen efter. Hur ska man hinna städa annars liksom...

• Svar på tråden Sept. -06. igen!
  • Nonika

Bäst jag svarar själv, så vi kommer igång!
    Ska kanske åka till sömmerskan och kolla hur det går med klänningen...

• A+A

hej brudar! imorgon ska vi åka t kyrka o festlokal och reka lite. Ser verkligen fram emot det - tror det kommer kännas lite speciellt sådär precis ett år innan dagen B. Ska smyga ner lite skumpa o snittar och överraska min käraste med vid lämpligt tillfälle..!
    hur går det med era klänningar förresten?

• Mia_F

Halloj!
    Ojoj usch har knappt börjat! Fast både ja och fästmannen har lite "äh det är väl inte så mycket att göra innan" även att det är det. Men vi ska ha ett litet bröllop som gör planeringen rätt minimal-skönt. Har preliminär bestämt platsen både för vigseln och festen och har bokat det muntligt "någon gång i september", men vi får väl bestämma oss lite mer för ett datum snart.
    Sen maten hade vi bara tänkt oss någon enklare buffé. Klänningen har ja börjat spåna lite på och börjar få lite panik över att ja inte ens BÖRJAT sy på den (ska sy den själv), har inte ens ett mönster!

Tja så mycket längre har vi inte kommit faktiskt!

• Nonika

Härligt tjejer!
    Mia-f; oj, ska du sy klänningen själv...? Det var överkurs för min del...kan knappt sy raksöm när jag ska fålla en gardin. Vilket jag gjort säkert 2 gånger åtminstone...

Jag har inte ringt om festlokalen, och jag har inte varit hos sömmerskan, och jas har inte kontaktat frissan, som hon ville att jag skulle göra...har fastnat i planeringen. Och på BT

Måste ta tag i det här nu...bordsplacering, är det nåt man ska börja fila på redan nu?

• Nonika

Igår fick jag ett mail från en av mina närmaste vänner. Hon skrev att det kanske var dags att vi började fnula på hemsidan, och ta fram uppgifter på alla..."sen behöver inte du bry ditt lilla huvud mer om den saken", skrev hon...

Vilket borde innebära att de redan planerar en möhippa!!!??? De är inte kloka, snacka om att vara ute i god tid!
    Men de vill väl göra nåt riktigt bra för mig - jag har stått för planerandet för dem båda två...

Så iadg har jag bett min pappa ta fram adresser, tel.nr till alla mina kusiner i jämtland, och framförallt luska ut om de har partners eller inte, och vad de i så fall heter och om de bor ihop...

Igår satte vi oss vid köksbordet i ett "desperat" försök att snitsa till en bra hemsida...vilket inte var det lättaste, då vi båda var spyfärdiga av trötthet. Men en bit hann vi ju.

Ska ni ha hemsida? Vad ska ni ha på den?

Vi ska ha: Så möttes vi. (Veras verision & Pelles verision).
    Vår familj.
    Vår förlovning.
    Gästbok.

• Nonika

A+A:
    Ja, hur går det med klänningarna? Min ska ju sys, jag ringde min sömmerska för några dagar sen, för jag ville ev stoppa en grej på klänningen. Har inte bestämt mig för om jag vill ha en "bård" (heter det så?) vid halslinningen, eller inte. Men hon hade inte börjat sy ännu, så det var ingen fara. Hon skulle höra av sig när hon börjat.

• evkasu

Hej tjejer!
    Här är en som inte planerat aktivt ett dugg de senaste 2 veckorna, har nämligen haft semester och inte brytt mig om internet alls, och det är ju ändå där man mest jagar runt....
    Vi har varit på Bali & Lombok och ett par nätter i Singapore. Kom hem förmiddags så nu är vi snart utvilade och redo att köra igång igen. Måste bla ringa lokalen vi tänkt ha och kolla lite uppgifter & så småningom boka.
    Ska kontakta den fotograf vi vill ha också, för prisuppgifter inför nästa år. D:s marskalk är fotograf men han brukar alltid få fota på allas bröllop och nu är han ju dessutom marskalk så då tänkte vi hyra in en fotograf under ceremonin och lite efter så kan han kanske fota lite under kvällen, om han vill.

Såg förresten bröllop på både Bali & Lombok, på hotellen vi bodde på. Då lyckades man ju drömma sig bort lite...

• Nonika

evkasu:
    Åh, vad roligt med en resa! Och det var ingen dålig resa heller! Hur ska ni har råd med bröllopsresan nu då och vart ska ni åka, om ni redan varit på de finaste platserna...?
    Kan du rekomendera Bali? Det är dyrt att åka dit va?

Vi spånar på bröllopsresa, vi hade tänkt typ Thailand, eftersom det är billigt när man väl är där. Men jag tror det kommer att bli en sista-minuten till Grekland nånstans, för vi kommer inte ha råd. Bröllopet kommer att kosta ca 30.000:- mer än vad vi tänkt från början...

• evkasu

Ja du, jag är resesäljare så jag lyckades få en del gratisnätter o annars bra specialpriser på hotellen, vi bodde på 4* och 5* hotell nu så visst kändes det som en för-bröllopsresa men till kanonpris. Denna resa var bokad innan sambon friade, annars hade vi nog sparat pengarna til den riktiga bröllopsresan.
    Prismässigt är det väl ungefär som Thailand, alltså vad gäller flyg & boende, något billigare på plats i Thailand. Bali är också billigt på plats såvida man går utanför de bättre hotellen och äter.
    Fördelen är ju att det fortfarande är högsäsong (slutet av den iaf) på Bali denna period på året, för oss som gifter oss i september, alltså vädermässigt säkrare än t ex Thailand.

Ja var ska vi åka, det undrar vi också, finns ju så mycket man vill se i världen!!!
    Det är en av de sakerna vi diskuterat i princip sedan frieriet....

• Mia_F

Hejsan!

Nonika; hehe ja jag har gett mig in i det projektet ja...fast min kära mamma ska hjälpa mig. Usch nu blev ja påmind igen att jag måste beställa mönster hehe!
    Frissan har jag inte ens tänkt kontakta hehe! Usch d e väldigt få gånger ja har varit hos en frisör men de få gångerna jag har varit har håret alltid blivit JÄTTEHEMSKT så ja vågar ju inte åka dit på bröllopsdagen hehe!
    Bordsplacering?! Shit nejnej man vet ju knappt vilka som kommer än!!
    Hemsida? Det måste jag säga var en himla gullig idé! Har sett många som har det...man kanske skulle fixa nåt sånt! Har ni lagt upp den på internet än? *vill tjyvkolla* :)

Hur går det för er annars? Vi har börjat pyssla lite med inbjudningarna och bestämt tema så det går med babysteps frammåt hehe!

Svar på tråden Sept. -06. igen!