• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • joan

Förlovningsringen jag pratade om var "Glaciär", nr 237-6. Tanken var att den skulle passa till vigselringen "Mount Blanc" så småningom.

Guldsmeden vi anlitade tog 4000:- för en handgjord vitguldsring som var 4 mm bred och 2.5 mm hög (dvs. högre än motsvarande Schalinsring eftersom jag innan jag beställde råkat se Engelberts ringar som är så höga och tyckt att de var ännu snyggare ).

Eftersom priset är väldigt beroende av guldmängden som går åt så hade nog en exakt Schalinskopia varit ganska mycket billigare.

I vilket fall som helst är jag jättenöjd och kommer att anliga samma guldsmed (Anders Fors) för att göra vigselringen.

• Sanasol

joan, det lät himla fint det!! hur kommer din vigselring att se ut? fortfarande tänkt att den ska likna mt blanc?

• Jema

Sanasol_
    Ja, det är den jag funderar mest på just nu. Måste bestämma mig inom kort eftersom det inte är länge kvar till bröllopet i november.

Jema

• Sanasol

Jema >> Okej, november! Det är ju inte alls länge kvar nu! Jag har redan bestämt mina och vi gifter oss inte förrän 2007 :D

• joan

Sanasol: Ja den ska likna Mount Blanc men vara lika hög som min förlovningsring. Jag blev jätteförtjust i den modellen redan innan förlovningen för över ett år sedan, så sambon börjar nästan misstänka att det bara är ringen jag vill åt...

• Sanasol

joan, haha!! Fast om man inte hade killen skulle man ju inte vara så sugen på ringen! :) Läntar så mycket, vi kommer förlova oss till jul :)

• joan

Hm, jag skulle nog vara sugen på just den ringen även om jag var singel precis som sambon misstänker...

Men som tur är så bestämde vi oss för att gifta oss innan jag såg den för första gången, så det är egenligen inget tvivel om att det är honom jag vill ha i första hand. Ringen är dock en bonus i sammanhanget!

/joan, som har vissa Gollumtendenser när det kommer till smycken

• Sanasol

:D Jajja, det är ju viktigt att få sig en fin ring, man ska ju faktiskt ha den resten av livet är ju tanken! :)

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?