• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • ronja80

Naturligtvis ska du gå tillbaka och klaga! Är det en vitguldsring som inte är använd då ska Rhodnieringen (stavningen?) hålla! Den ska inte blivit gul...

• Sanasol

om ringen nu var rodinerad?

• Gerda

Jag har frågat olika affärer i Örebro om det där med vitguldsringar från Schalins och de säger att om ringen (rhodinerad) förrändras (vilket det inte borde göra på många år) väldigt snabbt så kommer Schalins att åtgärda det som en del av deras service till kunden. Känner mig trygg med att köpa från Schalins när jag har hört det fr flera återförsäljare, dessutom så sköter affärerna kontakten med Schalins.

Nu valde vi visserligen röttguld men i framtiden kanske jag kan önska mig en fin i vitguld ;)

• Sanasol

M, men det gäller ju orodinerad! Men, för säkerhets skull är det ju smart att inte köpa dessa ringar från schalins. Men vill folket kasta pengarna i sjön, så varsågoda!

• Gerda

Men Sanasol - det är de rhodinerade som jag har frågat om.

Däremot så vill A och jag inte behöva kosta på oss regelbundna putsningar av ringen vart tredje /fjärde år för vitguldsringar så därför valde vi röttguld.

Men så som det har hänt med Brunkullan tycker jag helt klart att hon ska klaga och reklamera. Kan inte tänka mig att guldsmeden eller Schalins skulle vägra.

• Sanasol

Nej, det är inte acceptabelt. Men jag tycker att det är väldigt förvånande att man efter all kritik som schalins har fått av sitt vita guld ändå väljer att köpa sådana ringar därifrån. Rhodineringen håller ca 1 år, det är det vanligaste men den kan släppa jättefort också.

Men, har man inte fått någon garanti för kvaliteten på ringen så har man inget att reklamera. Så resonerar ju ändå tillverkare av saker.

• Brunkullan

Jag har pratat med guldaffären vi köpte ringen på, och jag ska få lämna in den, och så skickar dom den vidare till Schalins! Ibland uppstår sånt här, säger dom (!?), och skulle det visa sig att ringen gulnar i alla fall, efter kort tid, så kan dom göra om den helt! Så jag får lita på vad dom säger!!

• Sanasol

Brunkullan >>> Hoppas att det löser sig med din ring!!

• Stefans fästmö

Vi har också vitguldsringar från Schalins, jag frågade speciellt om det skulle gulna eftersom jag hade hört att de kan göra det, men i affären sa de att det beror på guldkvalitén och att Schalins inte ska göra det... Hmm, hoppas verkligen det stämmer... Men de sa oxå att man kan reklamera om de gulnar så får väl göra det isåfall!

Brunkullan, lycka till! Håller tummarna!

• Sanasol

Hm, så hemskt att de säger så i butiken när de bevisligen inte håller måttet gällande vitguldet.

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?