• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • *Smurfen*

Var kan man köpa ringar i Göteborg med hög palladiumhalt?

• Wih

Jag tog upp exemplet med Hallbergs pga inlägget du skrev 2005-08-31 18:14 angående andra guldaffärer. NEJ vi köpte inte vigselringen på Hallbergs, utan jag har en Schalins-ring från Åhmans Guld. Det spelar som sagt var ingen roll för mig att palladiumhalten är lägre i vigselringen eftersom själva guldet knappt syns för alla stenar. :)

• Sanasol

Ingen aning, men det verkar ju helt klart som att de som gör ringar för hand är de som håller höga palladiumhalter...

• Sanasol

Hm... okej.

Jag ska ha samma vigselring som du har nämligen så därför är det väl kanske extra intressant att se hur den ser ut... visst har du den med 15x0,0,01ct?

Ska ha en annan schalinsring, mt blanc till som förlovningsring... det är SÅ svårt att bestämma sig för rött eller vitt guld.

• Wih

Nej jag har 14 diamanter i min, vet inte serienumret tyvärr eftersom vi köpte den i juni...

På någon vecka till får vi fotografens bilder, så då har jag bra foton på förlovningsring + vigselring.

Annars får vi se till att ses på någon BT-träff i Umeå så du ser hur ringen ser ut...!

• Sanasol

Jaha, men jag har kollat på en precis likadan fast med 15.. de kanske har ändrat?

Ja, blir kul att se era foton från fotografen. Tyckte att du var superfin i håret, verkligen!!

Brukar ni träffas ofta?

• experten no 1

Sanasol och vitsippa vad du nu hette!
    Vart får ni er information ifrån?
    Det du sa om att det inte finns något sånt utskick som jag tidigare talade om är lögn. Antingen från din sida eller den butik du talat med. Jag har själv läst den. De ni skrev att de inte lämnar ut information av konkurans skäl undrar jag också vart ni "läst"?
    Min mamma har som jag tidigare sagt, haft sin ring i dryga 30 år och aldrig rhodierat den. Och den kommer inte från nån handgjord firma!

• Sanasol

Då kanske du kan scanna in det pappret och maila? skulle hemskt gärna vilja se med egna ögon. Dessutom känns det mer tillförlitligt när informationen kommer från MÅNGA håll en när den kommer från en enda källa.

• experten no 1

Visst skicka din e-mail så ska jag gå tillbaka till affären och be om en kopia.
    Jag har inte detta namn utan anledning.
    Jag tänker bevisa för dig att jag har rätt och du har fel! Om du bor i stockholm kan du oxså få se beviset.

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?