• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • Wih

Sanasol_

Det är INTE dumt att ha vitguldsringar! Knepet är att inte rodinera ringarna över huvud taget, då förändras de inte i färg!!(förutsatt att du köpt kvalitetsringar)

Kolla in www.vigselring.nu

• Sanasol

Jo, men schalins ringar är ju då inte det i vitt guld. Inte några andra heller som du kan köpa på olika guldaffärer. Det verkar bara vara de handgjorda ringarna som innehåller tillräckligt med palladium, och då blir de inte gula. Pratar inte om själva rodieringen nu.

• Wih

Jag har bara hört att Schalins skulle ha lägre än 14 % palladium i sina vitguldsringar. Sen finns det personal på vissa kedjor som inte vet (!) hur hög palladiumhalten är, och på Hallbergs fick jag svaret att halten är "omkring 14 %".

Men som sagt, det finns gott om andra guldsmeder som håller hög kvalitet på guldblandningen... Du Sanasol som bor i Umeå kan gå till Guldsmeden på Renmarkstorget, där har de mkt bra kvalitet på blandningen...

• Sanasol

Tror ju helt klart att dessa guldaffärer ljuger när de säger så eftersom schalins själva valt att inte lämna ut den informationen till någon, alltså kan de omöjligt veta det!

• Lena76

Någon som vet om Schalins gör tiaror också???? Någon som vet om dom har en hemsida eller vilken mail adress dom har???

• Wih

Sanasol_

"Tror ju helt klart att dessa guldaffärer ljuger när de säger så eftersom schalins själva valt att inte lämna ut den informationen till någon, alltså kan de omöjligt veta det!"

Nu hänger jag inte med, vad syftar du på...?

• Sanasol

Jo, jag menar att när schalins själva som tillverkare valt att inte delge varken de som säljer deras smycken eller någon annan information om palladiumhalten så finns det ju ingen chans för dessa som påstår att den är "kring 14%" att de har en aning heller.

Eller hur?

• Wih

Men Hallbergs är ju ingen återförsäljare för Schalins ( ??? ), jag syftade på kvaliteten på vitguldet på Hallbergs ringar... (Heter de Hallbergs förresten )

• Sanasol

Jaha, ursäkta! Trodde du menade schalins ringar eftersom det var det tråden handlade om.

Jo, jag tror att de heter hallbergs, handlade ni ringarna därifrån eller?

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?