• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • Stefans fästmö

Ja det är märkligt... Nu är våra ringar bara till hälften vitguld, andra hälften är rödguld, men man vill ju gärna ha den där kontrasten... Ska hämta dem om en vecka... :)

• Sanasol

:D Spännande!! När ska ni förlova er/gifta er?? Ska prova ut min storlek snart sen ville min sambo fixa resten med vår förlovning, kommer bli väldigt romatiskt. Vet dock vilken som blir min ring!!

• Stefans fästmö

Vi förlovar oss nästa tisdag, på vår 7-månadersdag (därför en tisdag, lite ovanligt annars tror jag ;))

Vi har bestämt tillsammans var vi ska byta ringar, sen ska vi gå på vår favvorestaurang... Ser verkligen fram emot det!! Så svårt att hålla det hemligt bara, vill ju berätta för alla!! Men det ska bli en överraskning, har bara berättat för föräldrarna och närmsta väninnan...

• Sanasol

:D Vad mysigt, om vår förlovning är det ingen som vet. Vi är ju redan förlovade egentligen, vi har satt datum för vårt bröllop!! Men p g a ekonomin har ringarna fått vänta ett tag, men han vill tydligen överaska igen :) Blir spännande!!

• Stefans fästmö

Jag är 25 o han 30. Kände att vi vågade göra det efter så kort tid eftersom vi båda har lite erfarenheter av förhållande, är ju inte 18 längre... ;) Nu vet man säkert att det är rätt, menar jag, det kan man kanske inte vara så säker på om det är först gången man är kär... Hur gamla är ni? När ska ni förlova er, eller ska ni gifta er samtidigt? Han friade för 2 månader sen o vi bestämde datum för förlovningen för en månad sen, jag skulle inte kunnat vänta längre...
    Spännande med överraskning!

• kanada

hej på er! här är en till som går i förlovningstankar! vi har varit å provat ringar och komit fram till att vi vill ha vitt guld. Men efter att ha läst denna tråd ska vinog kolla på hur en orodinerad ring ser ut.
    Ska ni ha stenar i förlovningsringen?

• Stefans fästmö

Vi har inga stenar, bara en vågig linje mellan den vita halvan o den röda. Jag vill ha stenar i vigselringen...

• Sanasol

Jag är 21 och han är 23. Vi har varit tillsammans i ett år nästa månad, så det är inte så länge. Han var den som började prata om bröllop och framtiden så det känns himla kul det här. Jag vill inget hellre än ha en ring på mitt finger nu när jag vet att vi ska gifta oss. 07-07-07 är vårt datum och man drömmer och inspireras för fullt!

Vilka ringar är det ni har valt? Någon länk dit kanske?

Detta är mina ringar, bägge i rött guld:
    www.schalins.se/pages/popups/mountain/mount_blanc.htm
    www.schalins.se/pages/popups/passion/237-2_51_15.htm
    fast vigselringen med 14x0,02 ct istället för som bilden visar 15X0,01 :D De är så otroligt vackra ihop. Det är min sambo som valt förlovningsringen och det är extra roligt!

• kanada

I förlovningsringen blir det nog inga stenar för mej. Blir nog en 5 mm bred ring med ngt rundade kanter. Vi passar nog bägge bäst när de inte är för runda och bulliga. Tyvärr passade inte jag i helt rak ring, annars hade jag valt det.
    Sanasol; mkt fina ringar du/ni valt!

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?