• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • Sanasol

Fråga, men hallbergs på nätet är till stor del schalinsringar har jag sett. Och även på flera guldfynd butiker, men det skiljer sig nog. :)

• kanada

Ok, då verkar det som om Schalins finns överallt... Tänkte att de stora smyckeskedjorna har sitt eget märke på ringar.

• Sanasol

Smycka har ju en egen serie av ringar, men sedan säljer de även schalins i många fall har jag sett. Så schalins finns överallt. Annars finns ju TCOL också, det är rätt vanligt.

• kanada

aha, vet du ngt om Smyckas guldkvalitet? Alltså vitt?
    Bra expert hjälp jag fick!!!

• Sanasol

Vet inte om smyckas kvalitet. Men jag har inte hört sådan kritik mot dem som mot schalins. Ring en smycka butik och hör om palladiumhalten och vad du får för garanti för att guldet håller sig fint. Sedan är det väl alltid bäst att ha en orodinerad vitguldsring då det sliter på guldet att rodiera om den.

• ronja80

Jag har skickat ett mail till Smycka och frågat om palladiumhalt så jag väntar mig svar imorgon... Lägger ut det här då...

• ronja80

Palladiumhalten på Classic-ringarna i vitguld är 14%. Classic är en del av Smyckas kollektion.

• Sanasol

Ah. Okej det lät ju bra det! Ska du beställa därifrån eller?

• ronja80

Som det ser ut nu så ska vi det, frågan är bara när :) men det är en helt annan historia...

• Sanasol

:) Ah, väntar du också på ringen? ÄR det förlovnignsringen? Jag väntar med, får inte veta när men vi ska nog ordna ringarna tillsammans iaf. Håller på att spara pengar just nu, sambon har varit arbetslös till för en månad sedan... men nu ska det nog snart bli av! Läntar så. Sedan har vi hittat en fin kyrka och söker just lokal så att vi ska kunna boka snart...för bröllopet!! :)

• ronja80

Jag har varit redo för förlovning och äktenskap i flera månader men min sambo känner sig inte klar för detta stora steg ännu. Det känns som han har kommit ikapp mig så det blir nog inom ett halvår. Själv klara jag inte av överraskningar, så vi ska planera förlovingen tillsammans :)

• Sanasol

:D Härligt det! Förlovade är vi väl redan eftersom vi bestämt datum för bröllopet. Men p g a ekonomin så har ringarna fått vänta ett slag. Känns skönt att det börjar vara på gång nu iaf. :)

Vart bor du?

• ronja80

GÖteborg bor jag i ... du?

• Sanasol

Umeå bor jag i, fast vi ska gifta oss i jämtland. :)

• ronja80

Låter fint :) kan se det framför mig

• Sanasol

Jo, kommer nog bli fina bilder med fjälltopparna i bakgrunden! :)

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?