• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • experten no 1

Kan gå till dem nu i helgen. Återkommer på måndag. Jag kanske kan lägga ut den här på nåt sätt? Skall kolla upp det.
    Återkommer!

• Sanasol

Japp, kolla upp det!! DEt verkar ju finnas intrese för det :)

• bullisklubben

Hej...
    Jag ringde till Schalins innan jag beställde våra ringar och frågade vilken palladiumhalt de har och fick svaret 14 %. Vad jag har hört så ska det räcka för att guldet inte ska gulna så vi beställde ringar. Hittade numret till Schalins på deras hemsida.

• Sanasol

Har du fått med någon garanti på detta eller har du bara fått det bekräftat genom deras ord?

• Sanasol

Och förresten, hur länge har du haft dina ringar nu? Har de hållit kvaliteten?

• Gerda

Kan till diskussionen tillägga att jag fått info om att om ringen inte skulle hålla god kvalite och gulna så ersätter de oss med nya ringar.

Jag bad inte om att få detta på papper eftersom vi nu har valt röttguld, men jag tror att Schalins är måna om sitt rykte. Skulle man inte vara nöjd tror jag inte att det blir några problem. Se även till att skaffa era ringar hos en guldsmed/affär som ger bra service - så kan de sköta ev. reklamation åt er.

• Klangling

Suck! Min förlovningsring från Schalins har redan gulnat, men inte vigselringen.
    jag bytte ut min gamla förlovningsring i rödguld till en i vitguld från Schalins i februari i år. Vigselringen har jag på fingret sen i juni, men än finns det inget gult..
    Får se vad jag gör åt det.

• Sanasol

Klangling, så himla tråkigt!! :(

• Wih

Apropå att mammors 30-åriga ringar inte gulnar är att de då inte använde palladium (osäker) för att få fram den "vita" färgen, utan de använde då _nickel_ som många senare visade sig vara allergiska mot... Den gamla blandningen var bättre på många vis, men många är ju som sagt var allergisk mot nickel...

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?