• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • 26maj2007

sansol

vad menar du?

"Tänker inte försöka tala vett i någon."

Förstår inte varför du håller på med.

Om du ner ser det som ett problem att man måste gå och få rodinera om ringarna, så behöver inte alla andra göra det. Sen är det så att man får göra det med andra vitguldsringa också som är behandlade.

skulle inte du själv ha ringar från Schalin?

Vi ska själva ha vitguldsringar från Schalin.

• Sanasol

Jo, vi ska ha ringar för schalins. Men efter att ha sett all kritik mot deras ringar i just vitt guld har jag uteslutit det. Tycker det är dumt att ta risken. Tycker bara att det är riktigt förvånande hur man kan köpa ringar som bevisligen inte håller sin kvalitet i dagsläget. Men alla gör som de själva vill. En vitguldsring ska inte behöva bli gul, för det finns de som inte blir det. Men men alla gör som de vill! Om man vill ha gula ringar eller byta ut dem inom närmsta åren så är det ju en bra idé.

• ronja80

En vitguldsring ändrar färg när rodineringen släpper. Antingen blir den gråare eller så blir den lite gul. Färgen ändras hur man än gör. Eftersom jag strävar efter den blanka vita ytan så kommer jag oavsett hur jag än gör behöva rodinera om den. Jag kan förstå de som inte vill ha rodinerade ringar. Det är inte kul om de blir gulaktiga då. Men för mig spelar det ju absolut ingen roll!

Nu var vi och provade ringar igår och vitguld kändes inte helt rätt på handen. Och modellerna jag tidigare tyckte var så fina stämde inte alls. Finare på bild helt enkelt. Blir till att tänka om här tror jag... HELT!

• 26maj2007

Alla de som köper Schalins ringar i sverige är ju kanppast här inne och skriver om de är nöjda eller missnöjda. det är ju bara ett fåtal (köpare) som är här inne och säkert har många här inne inte skrivet om de är missnöjda med andra vitgulds ringar eller är nöjda med schalin.

här är snart 160 inlägg på denna tråd och stor del av inläggen är du som skrivit. Då negativt om Schalins hela tiden.

själv tycker jag inte att det är så många som har skrivit någon nakdel med Schalins ringar.

• Slottsbruden

Hej!
    Jag har en jätte-fin Schalins ring i vittguld, modell ¨Mont Blanc¨. Helt perfekt, har inte gulnat alls och får mycket positiva kommentarer plus att jag själv är super-nöjd med min ring.
    Förstår inte denna negativa kritik mot Schalins och var den kommer ifrån. Och ¨bevisligen så blir de gula¨?! Eftersom min INTE blivit det undrar jag lite över dessa starka bevis....Men vill Sanasol inte ha en Schalins ring, så strunta i det då. Men vi är många som är nöjda. Tro mig.

• karolina78

Hej... ett litet tilläggbara till alla er som tittat på ringar i vit guld... har ni överhuvudtaget övervägt ringar i platina? lite dyrare, mycket finare och outslitligt... dessutom så är det såååååå mycket starkare metall vilket kan vara bra om man vill ha en sten eller flera, man vill ju inte gäna tappa dom små dyrgriparna...

• Gerda

Jag håller med Karolina78 - platina är mycket snyggare och priset som skiljer är inte dyrt i längden om man räknar med underhåll genom åren. Platina är inte lika lättrepade heller.

Över till Schalins så har jag heller inte IRL träffat på missnöjda par gälland evitguldsringarna, endast kritiken fr BT. Har sett kanske 5 par, de är jätte nöjda och har inte rhodinerat mer än vartannat, vart tredje år.

Självklart blir man orolig över rhodinerandet - men jag tror ABSOLUT INTE att det gäller endast Schlins ringar, utan de flesta tillverkares.

• bullisklubben

Jag har också Schalinsringar och de har inte blivit gula med tiden. Dessutom så ringde jag till Schalins innan jag köpte ringarna och frågade vilken palladiumhalt de hade i sina ringar och fick till svar 14%. Vad jag vet så är det den "magiska" gränsen för att ringarna inte ska gulna när rhodineringen släpper. Mina ringar har blivit lite gråare med tiden -jättesnyggt!

• Sanasol

Stor risk att jag snackar skit om vitguld bara jag... ville ju helst ha det själv. Men JAG vågar inte beställa det från schalins iaf.

• mi4

Jag har också scharlins vitguldsring och jag ångrar absolut inte att jag tog vitt guld, däremot funderar jag mycket på rodinerat eller ej. Jag har haft min i ett halvår och den ser grå ut hade velat att den blänkte lite, ni som har erfarenhet är den inte rodinerad då den redan ser ut att vara använd i flera år? Kan man få den rodinerad i efter hand?

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?