• Lotus

stjärntecken

Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)

• Svar på tråden stjärntecken
  • Emmalisa

Drea: Såg att du var fisk och din man tvilling - vi har samma kombination. Hur funkar det för er? Ska ju vara en ganska "svår" kombination sägs det

Vad anser du Lotus? Kan du berätta lite om kvinnan i fisken och mannen i tvillingarna? *nyfiken*

• Victory

Drea och emmalisa:
    Samma här!! Jag är fisk och han är tvilling!

Jaa Lotus, jag vill också veta det! (Är det en svår kombination?!? visste jag inte...)

• Emmalisa

Njae, vet egentligen inte om den är så "svår". Har läst en massa i böcker om olika kombinationer och då är det säkert också lite tolkning med i det hela

• Nonika

Alcar; Nja, tvilling och skytt är väl ingen höjdare. Båda är ju motsats-tecken, vilket kan bli lite förvirrande. De brukar däremot dyrka varandra.
    Själv har jag också varit tillsammans med en skytt - och det var eldigt. Det var riktiga upp-och nedgångar. Inte stilla och lugnt en sekund.

Men så är jag ingen typisk tvilling heller. Och min sambo ingen typisk oxe....det är snarare jag som är mer "stabil" och jordnära ibland...

Victory, Drea och emmalisa:
    Tvilling och fisk har jag aldrig träffat på några Så de är nog inte så vanliga, den kombinationen.
    Enligt "böckerna" ska de verkligen inte passa ihop.

Men som sagt....det beror ju på så mycket annat...

• magnusfästmö

jag är oxe och min blivande är lejon. det funkar för oss, men jag vet inget om astrologi och lever lyckligt ovetande! fast när så många här skriver om vilka som passar eller inte osv och om eld, luft, jord och vatten kanske jag måste börja forska runt lite, av ren nyfikenhet....

• Lotus

emmalisa och victory

tyvärr e ja ju ingen expert, speciellt inte när mina böcker e långt borta:) . Men jag ska svara så fort jag har dom här!

Annars kan jag ju säga lite om era teckens personligheter.
    Fisken är anpassningsbar och känslig. Väldigt vänlig och hjälpsam. Har en tendens att va slarvig och ganska hemlighetsfull.

Tvillingen har alltid många järn i elden. Väldigt aktiv och snabbtänkt. Tycker om att uppleva nya saker. Sånt som går på rutin e inget för en tvilling. Är självständig ock kan va lite lynnig.

Som sagt, jag återkommer med det "väsentliga" :)

• Alcar

Nonika: vad jag har hört så är alla motsatstecken i princip dåliga kombinationer förrutom just tvillingar och skyttar, som ofta funkar mycket bra ihop. En idealisk kombination enligt vissa böcker jag läst.
    Jag är en väldigt typisk tvilling på många sätt och sambon min är en relativt typisk skytt, fast han är rätt lugn och stabil av sig, dock väldigt pigg och positiv. Han är ivf inte särskilt "eldig" till skillnad från mig! ;) Fast vi har tvärt emot vad som sägs inga problem med att binda oss och "slå oss ner". Tur det.. ;)

• Alcar

Nonika: glömde..
    Jo, det jag läste om skyttar och tvillingar förvånade mig en hel del, men nu när jag hållt ihop med en i snart 4 år så vet jag att det finns bra exempel på att det funkar. :D Det känns som att skyttar är väldigt lika tvillingar på nåt sätt.. till skillnad från många andra motsatstecken då.
    Menmen... det är ju också mycket annat som spelar in. :)

• Eliluna

Åååh jag är oxå nyfiken på astrologi vad sägs om kombinationen Våg o Skytt, jag e skytt o min blivande man e Våg...vet ni något om dem?

• Mastermind

Jag är stenbock/vattuman (född i stenbockens tecken, men endast en timme från vattumannen) och min sambo är lejon.

Jag är en typisk kombination av stenbock och vattuman, vilket ibland kan vara rätt frustrerande. För er som inte vet så är stenbocken karriärsinriktad, ekonomiskt sinnad och ja, en powermänniska, helt enkelt. Vattumannen, däremot, är en hippietyp som tar dagen som den kommer, gillar att skapa och ta det lungt.

Min sambo är så långt från lejon som han bara ska komma. Kodordet för ett lejon är egoism och självdyrkan. Min sambo är den snällaste och mest omtänksammaste människa jag känner..

Svar på tråden stjärntecken