• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • Grand Roche

Jag har tyvärr ingen bild på min korsett... men det är vit med guld/silver broderi (lite som ett gammalt sofftyg...) och är rakt skuren över brösten. Jag har stor byst och det är sååå skönt med en korsett som lyfter upp och håller in lite. Man behöver ju ingen BH under - det är nästan det bästa!!!

• Jeppson

Jag köpte faktiskt två par trosor på KappAhl, ena paret, strl 36-38 (S) var lagom, och andra paret 40-42 (M) var för små!? Förstår inte de nya storlekarna riktigt tror jag... Men dom finaste passade i alla fall. Fast jag måste ha fler att välja mellan... :)

Ann-Sofie_82: Kolla lite längre bak i tråden så får du fler länktips. :)

• Ananas

AnnSofie82

Har inte fått de än, men jag har beställt därifrån flera gånger förut. Har köpt en axelbandslös vanlig BH och den håller min byst uppe ändå trots att jag har 70H!!! (eller 32FF som det blir på den sidan)

Jag betalar med kort på deras sida.

• AnnSofie_82

Tack MonicaS, Jeppson o Ananas! Hjälp nu har jag beslutsångest!

• Stockholmsbrud i Dalarna

Om någon har nytta av fler tips så köpte jag min torselette på Underfin, Drottninggatan 70-någonting. Blev supernöjd, allt satt på plats och jag kände mig jättefin. Inte så mycket extra formning av kroppen dock, mer som en extra stadig axelbandslös behå.

• Jeppson

Tips har man alltid nytta av!! :D
    Tänkte du på ifall Underfin har såna där "kuplösa" BH:ar...?

• MonikaS

AnnSofie_82, kom just på, jag jobbar i Ealing där Bravissimo har en affär, så om du inte är säker på nåt du ser på hemsidan kan jag alltid kolla upp det

• Stockholmsbrud i Dalarna

Jeppson:

Nej, tyvärr, jag kom in där en kvart före stängingsdags onsdagen före bröllopet

Men expediten var både trevlig och kunnig och butiken var välsorterad trots sin lilla storlek, det hann jag i alla fall uppfatta... så ett tips är att ringa och förklara vad du letar efter om du inte har tid att gå förbi, så kan de säkert svara direkt.

• AnnSofie_82

MonikaS: Vad gullig du är! :) Det jag skulle vilja veta är väl hur passformen o så e. Skulle väl behöva nåt som ger bra stöd åt bysten. Men det e svårt o kolla upp iofs. Men om du har lust så får du gärna gå in o kolla hur den verkar, e denna jag funderat på iaf www.bravissimo.com/BRAVISSIMO/ProductDetails.aspx&cid=Lingerie_Bodies+%26+Basques&language=en-GB

• Ananas

AnnSofie

Det jag vet om den axelbandslösa BH som är från samma märke var att den var lite liten över ryggen trots att jag tog samma storlek som jag brukar ha. Jag har beställt hem samma torsolette som du har länkat till men den här gången tog jag en storlek större i omkrets och gick ner i kupstorlek ett snäpp.

Passformen på Bravissimos BH har passat mig nästan alla gångerna men om du beställer hem kan du alltid returnera om de inte passar. Det enda du förlorar är frakt och att du måste stå för returfrakten.

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?