• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • MonikaS

Wow, sexigt! Älskar hela den där 20-talsstilen. Tänk om man kunde ha tillfälle till sånt till vardags Grattis i efterskott förresten!

• Jeppson

Hehe, tack! Ja, vi hade tema "Filmens Värld" och det var mycket uppskattat. Vilken fest! Maskerad har man alldeles för sällan. :D

Ska du ha nån korsett under din klänning då?

• Jeppson

Wow, jättefina! Kul med nån som vågar ha nåt lite annorlunda! Jag känner mig rätt ensam i min smak, så det är sällan man får höra nåt hurrarop över klädvalet här på BT. :D
    Korsett kan du säkert ha, men kanske en som inte går upp så högs över brösten. Det finns ju som som liksom slutar på halva så att säga. :)

• MonikaS

Vad kul att du gillar dem! Ja, jag är lite alternativ i stilen till vardags, så tror att det blir en bra balans. Lite traditionellt men inte för långt från min egen stil heller! Ja, det kanske funkar med en lite lägre korsett. Det finns ju tunnare varianter också, den jag har är lite för tjock. Lite mer shopping får det bli helt enkelt!

• Jeppson

Fast jag läste nånstans att en korsetts tjocklek kompenseras med att den "håller ihop" mer, och man ser ändå smalare ut. :)
    Så om man inte är rädd för att bli för varm, eller att den har för tydliga sömmar eller kanter som kan synas igenom så ska det inte vara några problem.

• Lapinette

Eller så sparar man helt enkelt korsetten till natten. Kan säkert ändå vara skönt med en dusch när man kommer till hotellrummet.

• Jeppson

Bara inte maken blir galen av alla snören och hyskor! :D

• Tina.sth

Jättefina klänningar och underkläder.
    Jag hittade min på Debenhams på Drottninggatan men så finns Samira på Götgatsbacken (värt ett besök). Hon hade en super fin men som satt perfekt men då hade jag redan köpt.
    Hittade en länk med fina underkläder och även om man vill vara lite extra fin på bröllopsnatten i form av nattlinnen.
    www.eliteladies.se/shop.asp
    Finns även andra mer "utmanade" underkläder om man gillar det men mycket som var jätte fint både för smala och fylliga.
    Lycka till.
    Tina

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?