• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • ~Annelie~

Finns det någon som kan förklara storlekarna på bravissimo??

Jag har 75 eller 80 i midjemått.. vad ska jag köpa då?

• AnnSofie_82

MonicaS: Ja, men det låter ju bra! :) Jättesnällt av dig!

• ~Annelie~

Glömde skriva..
    Kupa vet jag ju.. men det är måttet runt midjan ag inte fattar..

80 vad är det i Bravissimos midjemått?

• MonikaS

AnnSofie_82, ingen orsak! Hoppas att det blir bra.

• Ananas

Annelie

75 är 34 och 80 är 36. Om du tar ett måttband och mäter runt din bröstkorg och delar sen med 2,54 får du fram storleken. :)

• ~Annelie~

Tack ananas!! :)
    Dags å shoppa *L*

• Jeppson

Lapinette: Det bidde Aubade som du tipsade om. Superfina underkläder! BH:n är otroligt skön - har den nu och det känns knappt att jag har nån. Och mycket snyggt lyft. Rekommenderar varmt!!

Och trosorna blir nog perfekta till korsetten. Här är kittet (3:e lilla bilden från vänster): www.aubade.com/collections/hiver2005/&langue=uk#

De fanns på NK för 350:- . Provade dem för blivande maken igår och de hade avsedd effekt. :D

För dem som vill köpa Triumph kan jag säga att Debenhams har ungefär samma utbud som NK men är ca 50:- billigare. Men å andra sidan jag kan säga att NK's service är kalas! På Debenhams kunde de inte ens hjälpa mig med storleksöversättningar... :(

Nu ska här jagas stay-ups/strumpor. Nån som vet om strumpor "håller in" lika bra som stay-ups...?

• Lapinette

Jeppson - kul att du gillar Aubade. Har själv nu inhandlat 1 string, 2 boxer och en bh men ska kolla lite mer när jag är hemma i Stockholm. Har redan börjat använda dem och hade tänkt att ha dem för en Secret Box...på själva bröllopet tror jag tyvärr att det endast går att ha underbyxor och ingen bh då klänningen troligen blir utan axelband och redan insydda kupor.

• Pysen

Nu hoppar jag på tråden så här lite sent så ni kanske redan har pratat om butiken på Sibyllegatan? Min blivande svärmor som också ska sy mina kläder, hade fått syn på en fin korsettbutik där idag, precis nära Östermalmstorg.

Tänkte gå dit i veckan och kolla.

Idag har jag varit på Underfin på Drottninggatan. Där fanns en torselett jag tyckte ganska bra om - kunde dock inte bestämma mig för D eller E-kupa. Fattar inte vad som händer med min kropp just nu - mina bröst känns stora och ömma - jag har tagit gravtest 2 ggr för säkerhets skull men jag är inte gravid. Vet inte om jag ska vänta med att köpa torselett tills kroppen känns "normal" igen. Samtidigt håller min blivande svärmor på och skyndar på mig att handla så att hon kan börja sy...

Var också på Bröllopsbutiken på S:t Eriksgatan men det var enormt utplockat både på torseletter och på skor i storlek 38.

Så även på Bröllopskällan på Hornsgatan.

Tycker det är konstigt. Man bor i Sveriges största stad, det borde finnas hur mkt som helst att välja på. Skulle varit skojigt att åka och shoppa i London eller något om man haft råd med sånt.

Har en fråga: Är det så att kupstorlekar på BH är lite olika beroende på var de tillverkas? Blir förvirrad när jag ibland har C och ibland D och idag var tvungen att prova en E (dock gick det ner en storlek då runt ryggen istället).

• Jeppson

Lapinette:
    I Sverige kostar trosan 350 pix. Dyrt tycker jag... Betalar gärna för en bra BH, 650 spänn känns där inte så farligt, den har man ju så länge, men ett par trosor!? Men dom var SÅ fina!! :D

Pysen:
    Sibyllegatan låter som ett bra tips! Du får höra av dig när du varit där och provat!

Håller med om att det är nåt mysko med storlekar. Jag tillhör de som avskyr att prova kläder, och nästan alltid handlar på öppet köp. Men det går ju inte med underkläder...

Jag vet många som varit gravida trots ett negativt grav.test, så ropa inte hej riktigt än. :)

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?