• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • Jeppson

Tack! Japp, jag beställde från My Deep Secret nu. Hoppas dom är snabba och har strl.34 inne. Jösses, har aldrig haft nåt mindre än 38 i underkläder...

Åsa.Hjärta.Antti: De har änven strl 32 på My Deep Secret. Den kanske passar. Vad har du för mått?

• Ananas

Jeppson

Det är inte vanliga storlekar!!! 32 betyder 32 tum och det är 70 cm...

• Jeppson

Ah, är det så!? Det förklarar missen på Himmelriket! :D Men nu har jag beställt en 34, så jag hoppas det ska gå. 36 var liiite för stor, så det borde bli rätt. Håller tummar och tår!

• Åsa.Hjärta.Antti

Mina mått:

Byst: 83 cm

Midja: 65 cm

Stuss: 86 cm

• Åsa.Hjärta.Antti

Tror du att den passar då? Asså, att den inte är för stor?

• Jeppson

Ingen aning faktiskt... Min 36;a satt "precis", men bara helt löst - jag behöver kunna snöra åt ganska ordentligt för att få tuttarna på plats. Men lämna dina mått till My Deep Secret per mail och fråga - de vet säkert. Jag provade det med Himmelriket och de svarade inte ens... Märks att det egentligen är en butik för helt andra grejjor än kläder. ;)

Mvh
    Jennifer

• Åsa.Hjärta.Antti

Ja, får göra det. Tack för råden och tipsen!

• Jeppson

Hehe, oj, slank in en liten arbets-skada där. :o "Mvh Jennifer".

Inge stelbent alls...

• Meddelande borttaget
  • Jeppson

Oms:
    Grattis till dig! Dom kanske fick ändra inställning efter lite gnäll från mig. :D

• _koko_

Jeppson, lyfter den här tråden för att fråga hur det gick med korsetten?
    Jag är också i behov av något korsett-liknande till en axelbandslös klänning (dock ej brudklänning).
    Jag har precis lagt en beställning på mydeepsecret, men det vore skönt att veta om du tyckte de var bra att ha att göra med innan jag betalar...

• Jeppson

För min del gick det inge bra. Himmelriket ville ju inte svara på vilken storlek jag borde ha med mina mått, så när SMALL kom, så var även den för stor. Skickade tillbaks denna (har ännu inte fått tillbaks mina pengar), och mailade istället My Deep Secret och frågade om de kunde skicka en korsett till mig i X-small så att jag hade den inom 2 veckor. Det kunde dom, sa dom. 3 dagar innan fotograferingen så fick jag ytterligare ett mail som sa att dom inte kunde leverera korsetten trots allt. ALls.
    Så jag fick gå på min foto-shoot utan korsett, vilket var SÅÅÅ synd!!! Men korten blev nog fina ändå, för Brigitte är verkligen suverän!!!!!! :)

• _koko_

Ajdå... Ja, jag försökte som sagt beställa från mydeepsecret, men fick nästan direkt ett svar från dem att de höll på att uppdatera något och inte alls kunde leverera... Det hade de kanske kunnat lägga ut på hemsidan??

Nu har jag i stället beställt från elite ladies, där den vita faktiskt var billigare också. :) Jag har aningens större mått än du (92/76), så jag håller tummarna för att small funkar...

Tack för att du svarade!
    Ja, det är nog värt pengarna att anlita brigitte, har inte hört talas om nån som inte varit nöjd. :)

• Pysen

Såg att denna tråd kommer stängas snart - det är den 28 idag. Så jag startade en ny.

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?