• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • madiken

Indonesien....vad nice, jo där kanske det är lite hett med en korsett. Din blivande får ju verkligen en trevlig överraskning på morgon (kanske du oxå får!!!)
    Om jag hittar nåt i morn ska jag skriva in, jag vill oxå ha något som är ganska tunt, men sen måste det ju hålla in och upp såklart!!!

• Wife2B

Själv är jag smått desperat redan och det är ändå 1 månad kvar för mig innan jag behöver ha underkläderna klara. Jag håller med om att det är svårt att hitta rätt. För den som vill och vågar hittade jag följande sajt på nätet: www.maxcleavage.com De verkar i o f s rikta sig främst till de byggande bystarnas rike - dvs mig själv och alla andra 70 A/B-kvinnor där ute.

• Jeppson

Camelia-torseletten där var fin!
    Men, som sagt, inga större storlekar... :(
    Är det inte märkligt - var och varannan tjej man möter har ju minst D!

• Jeppson

Broderi-bustiern var också fin, OCH fanns i rätt storlek! Kanske kan vara ett alternativ...? Hmmm....
    Fast det ser inte ut som om man kan ta bort axelbanden...

• Lapinette

Själv tycker jag alltid det är problem att hitta en A-kupa!!!!

Håller med Jeppson, Camelia-torseletten är fin! Dock har jag fått ett par jättefina Aubade underbyxor av min blivande i helgen och skulle vilja hitta något som passar dem. Dessutom så kommer troligen min mor att sy klänningen och då blir det med inbygda kupor ...så jag behöver inget mer än min Aubade trosor!

• ProudWoman

då kommer jag instudsande igen då...
    ja, en korsett är tjock, just för att den ska hålla in så mycket som möjligt...
    de flesta har inte kupor nej, men ger ett väldigt fint lyft och bysten trycks uppåt, jag som har liten B-kupa får klyfta och jättefina tuttar i min korsett...
    vill man kunna andas, som vanligt ska man inte ha korsett, för de sitter åt, beroende på hur hårt åtsnörd den är, när min är som mest åtssnörd (min midja är då minskad med 10 cm) så gäller det att andas med övre delen av lungorna och inga djupa andetag, men snygg är man...

skillnaden på en korsett och en torsellet är just det att en torsellet är "milt" formande och mer håller allt på plats, och finns där skenor är de i plast, en korsett kan forma om figuren väldigt som jag sa, min minskar mitt midjemått med 10 cm när den är helt åtdragen, ska få råd till en ny i mindre storlek för att kunna minska ännu mer... och skenorna i en äkta korsett är alltid i metall...
    och en korsett kostar mycket, men det är för att de är sydda för hand, och det krävs mycket tid för att få en korsett bra... nu känns det som jag pladdrat nog för denna gång

• ProudWoman

och oh, en sak till när det gäller skillnaden mellan torselett och korsett, en torselett äts antingen i vanliga storlekar eller bhstorlekar, en korsett mäts i tum efter hur många cm den är helt åtsnörd... min är 28 tum, dvs ca 70 cm helt åtsnörd...

• Maya K

Brudar:
    har ni hittat en korsett ännu??? titta här på bt:s hemsida under branschregister om ni vill ha mera tips... Prova på Maries Shop på St Eriksgatan 39.
    Hon sägs ha mkt bra utbud på "brudunderkläder".

Lycka till

• Mimma

Hejsan!

Jag läste ett tidigt inlägg om Camilla Thulin och Miss Mary of Sweden. Orkade dock inte läsa igenom alla inlägg så om det redan är skrivet så er jag om ursäkt!

Affären på Mäster Samuelsgatan finns inte kvar. Men man kan finna de underbara korsetterna/torsletterna på Åhöéns i city!!

Jag har en och jag älskar den!

• Mimma

Opps... Åhléns skulle de ju stå!

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?