• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • Pysen

Hej Jeppson.

Ja, jag tar och hör av mig igen på den här tråden på torsdag när jag varit på Sibyllegatan.

Jag kom på att jag har sett något ställe på Västerlånggatan också - de gör reklam för gigantiska bh:ar så jag antar de har det mesta. Man kanske skulle ta och titta dit också.

Och så finns det tydligen ett ställe på Folkungagatan på höger sida ganska långt in från Götgatan. Och ett ställe i Söderhallarna på andra våningen - där har jag tittat in på gång efter baddräkt en gång och de såg ut att ha väldigt lite grejer men väldigt fina, åtminstone då när jag var där.

• Jeppson

Pysen:
    Jag var in på Gustaf Melbin på Västerlånggatan, och om du drar 75-80 i rygg med kupa D och uppåt så tror jag tyvärr inte att de har någon bra korsett till dig. Jag har 70D i korsett, och hon ville inte sälja till mig då hon var rädd att det inte skulle bli 100%. Kändes mycket proffsigt och seriöst, och det ger ju ett bra intryck att de inte säljer på en vadsomhelst.

Pärlan i Söderhallarna har ett par fina, 2 stycken kanske. Kolla lite tidigare i den här tråden, där tror jag vi har nämnt dessa och flera till (dock inte Östermalmstorg).

Någon på Folkungagatan har jag alldeles missat! Och då BOR jag ändå där?! Vet du vad den heter, eller ungefär HUR långt in den ligger...?
    Det finns en på hörnan av Götgatan och Söderledstunneln - kan också vara värt att kolla.

• ~Annelie~

Ett tips när storbystade ska köpa underkläder är att gå till en butik som vet vad dom gör och vad dom säljer!
    Jag trodde att jag hade 90 E i BH..
    Kändes inte helt rätt, men det bästa jag kunde hitta...

Gick in på Melbins i Gamla Stan..
    Visade sig - till min stora chock - att jag har 75 JJ+ !!!
    Blev besviken när det inte fanns större kupa eftersom JJ var en aning för litet egentligen.

Men när jag väl fick en BH som kändes kanon, blev jag även av med mina ryggsmärtor jag haft tidigare.

Jag är så glad att butiken i gamla stan finns, och att dom har den kanonhärliga servicen som de har där!

• Jeppson

Anneli:
    Ja, det är lite skillnad på storlekar i BH och korsetter. I korsett drar jag 60E eller nåt, när jag normalt drar 75D i BH. :)

I dag fick jag min korsett från Himmelriket (www.roppejempa.se/brollop/&category=Underkl_der&current=0) men det var ALLDELES för stor!! :( Nu måste jag skicka tillbaks och be om en 2 storlekar mindre. Tråkigt...

• Pysen

Jeppson:

Nu har jag äntligen handlat. Gick först på samma nit som typ alla andra också verkar ha gjort, att köpa en torsolett som inte är perfekt. I den butiken hade de dock mycket. Det var Ajas i Sturegallerian och hon som jobbade där var skojig och hjälpsam. Köpte en torsolett som jag tror kommer sitta bra när bara min himla pms går över ... Torsoletten kostade bara 550:- och behövde sys till med en liten extra söm så att den inte skulle truta ut så mycket i själva kupan. Men när jag kom med den till sömmerskan så sa hon att det inte skulle bli snyggt utan att det skulle bli bubbligt under toppen så jag gav mig snällt iväg ut igen dagen därpå.

Stället på Folkungagatan ligger kanske 300 meter in på höger sida om man kommer från Götgatan. De hade några att välja på och en duktig tjej som jobbade där. De har dessutom 50% nu.

Till sist hittade jag min torsolett i Söderhallarna. Där hade de den torsolett jag hittade på Underfin häromdagen och här hade de dessutom min storlek. Storleken som jag har just nu iaf. Hoppas nu bara att den inte kommer bli för stor...

• Jeppson

Pysen:
    Trist när de inte kommer ihåg vad de lovar om insömnad...

Kul att du hittade en! Är den liksom lite "rutig" i strukturen...? I så fall GRATTIS, den är jättefin! Var också ute efter den, men den satt inge bra på mig. :(

• Pysen

Jeppson:

Den provade jag också, den med "rutorna"! Den satt nästan bra, men det "våbblade ut" lite under armarna och det är jag helt allergisk mot

Den som jag köpte har liksom snörning mellan skenorna framtill. Tyget har blanka stora blad målade/invävda i sig i blankt vitt. Lite japansk stil nästan på själva tyget. Torsoletten är ganska kort och så har den avtagbara axelband och strumphållare. Nätt alltså, fast håller ändå i grejerna Och upptill längst ut på kupan sitter det ett par större spetsblommor i gulvitt.

• Jeppson

Hehe, förstår precis hur du menar - är också tok-allergisk! :D

Den låter jättefin den du beskriver. Tror inte de hade den när jag var där.

Hoppas verkligen att jag kan få tag på en mindre storlek i den jag köpte...

• Pysen

Jeppson:

Just ja, jag skulle ju återkomma om Sibyllegatan också. De hade inga torsoletter. Konstigt för butiken heter "korsetten" men de säljer bara bodys och nattlinnen. Fast hon som jobbade där var hjälpsam och tipsade mig vidare, först till Victor Victoria på Grev Turegatan (där de konstigt nog hade bättre pris på den torsolett jag sedan köpte i Söderhallarna i rätt storlek - hade sett den både där på Victor Victoria och på Underfin på Drottninggatan). Och så tipsade hon om Ajas i Sturegallerian också men det skrev jag nog redan, att jag varit där.

Hur såg nu torsoletten ut som du köpte? Jag ska se om jag kan hitta en beskrivning tidigare i tråden...

• Jeppson

Jag köpte en korsett på Himmelriket, de två första bilderna här: www.roppejempa.se/brollop/index.php&category=Underkl_der

Men den var tvärr alldeles för stor, så jag måste byta. Men de svarar inte på mail...

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?