• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • jeid

Hej! Var i en butik på S:t Eriksgatan 63 idag, Details - Underkläder och sånt. Där fick jag jättebra hjälp med korsett och axelbandslös bh. De finns dessutom på Götgatan 62 och på Mäster Samuelsgatan 46. Lycka till!

• MonikaS

Vad kul att det verkar finnas så många butiker i Stockholm med snygga grejer! Jag bodde där för ca 6 år sen, och det känns som om det finns så mycket kul numera, men det kanske det alltid har gjort, bara jag som inte fattade det innan Måste ta mig en titt i september när jag ska dit igen! Jeppson, när du visade den snygga bilden på dig från festen var jag på väg att visa en på mig i min korsett.. Men sen tyckte jag att den kanske var lite vågad och att det skulle bli pinsamt. Men what the hell, så här ser min ut

www.romeojava.com/gallery/albums/friends/aan.jpg

• Lapinette

Stockholm har en hel del men det är nada mot Cannes...där jag är just nu. Här kryllar det av underklädersaffärer och skor! Det finns så mycket vackert och det behöver inte vara dyrt...även om jag själv föredrar kvalitet.

• Jeppson

Men SHAIT Monica! Vilken brutta! Jättefin korsett - den modellen funkar ju galant under en klänning. Kanske något lägre.
    Men du jag tänkte - skulle man inte kunna ha en sån där kup-lös BH, som liksom bara pushar upp...? Funderar på att införskaffa en sån att ha under klänningen, men den måste nog köpas i största hemlighet. Jag har nämligen jordens problem att försöka hålla fotograferingen hemlig för BM - han kan inte förstå varför jag ska ha så många olika trosvarianter, och varför jag ska ha en så tjock korsett under klänningen när det kommer vara dödsvarmt under vigseln...

* suck*

Hittade lite trosor igår (de nya storlekarna är hopplösa by the way!), men jag vet inte... föredrar lite boxer-varianter, men de är liksom inte riktigt lika sexiga... Vägrar ha string, men kanske kan man ha nåt mellanting. Med boxer på halva rumpan liksom. Letar vidare...

OCH! Jag köpte min skor igår! Jippi!! Och hittade dessutom lite söta fjärilar, som jag till igår hade tänkt göra själv, men som fanns på Lindex eller vad det var för 29 spänn. Små söta i silvertråd och nylonstrumpa-material och pärlor. Har tänkt ha dem i håret och på klänningen (egentligen är de dekoration till trosor tydligen, men what the heck). Jättefina!

Lapinette:
    Lyllos dig!! Tycker det verkar som alla europeiska länder utom sverige har bra sortiment. :( Hade en allvarlig funderare på att åka över till min syster i London och handla, men jag hoppas att korsetten jag beställt passar så att jag slipper lägga mer pengar på underkläder.

• madiken

Jag har insett att det blir svart korsett under klänningen, affären hinner inte få hem en vit till vigseln, tyvärr och alternativet att ej ha korsetten existerar inte, jag blev såååååå fin när jag provade klänningen och min blivande tycker inte alls att det gör nåt att den är svart. Jag oroar mig lite för att det syns att jag har svart under, jag såg det i affären, ingen annan tyckte det syntes men....sen måste jag "nåla" fast korsetten i klänningen bak för att det inte ska synas att den är svart!! Så lite pyssel är det allt, men gud vad fin man blev i korsett och framför allt håller den bysten på plats vilket varit mitt största orosmoment!!!
    Lycka till ni andra!

Kramar

• MonikaS

Jeppson, vad gullig du är, tack!! Vilken bra idé med de små fjärilarna, det blir säkert superfint. Jag tycker absolut att lite mer boxervariant på trosor kan vara sexiga, det finns ju lågt skurna spetsvarianter som visar mycket av baken utan att vara string, har några såna själv. Det där fixar du säker galant! När det gäller bh så tror jag också det kan funka med en sån du beskrev, eller kanske med såna där kycklingfiléer eller vad de heter, av silikon som man klistrar fast. Men tänk om de ploppar ur! Herregud vilken syn. Svårt att se diskret ut när en stor kycklingfilé sticker upp ur klänningen liksom. Berätta hur det går! Madiken, tycker svart blir jättebra, och det låter ju som att det inte kommer synas igenom. Det blir en rätt cool kontrast till det vita, lite good girl, bad girl liksom

• madiken

Ja, jag får vara den "romantiska" bruden utanpå och den "porriga" under he he....har inte bestämt mig än om det blir svarta trosor eller vita, lutar åt svarta trosor, tänkte oxå köra lite mer åt boxerhållet, inga string för mig tack!

• MonikaS

Svarta låter bra tycker jag!

• Grand Roche

Snöfrid har toppenfina korsetter!! Jag har köpt 2 stycken. En svart och en som jag nu skall gifta mig i!

priset ligget runt 3000 kr styck. Men det är det värt tycker jag!

• madiken

Köpte oxå min på Snöfrid, den kostade 2100, tycker oxå att det är värt sitt pris, kunde aldrig drömma om att det skulle bli så fint!!

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?