• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • madiken

Jag hittade en korsett på Snöfrid som faktiskt sitter bra, håller tuttarna på plats och man behöver ju inte dra åt så förb...som hon gjorde i affären!!

Problemet för mig nu ät att den är svart, måste beställa vit på tisdag för att det ska hinna komma, jag är osäker på om jag får prova min klänning i morn och jag måste prova och se så korsett och klänning blir snyggt ihop, affären där jag köpte klänningen har haft stängt pga mammaledighet och sjukdom!! Men jag håller tummarna.

• Señorita

madiken
    Var nånstans i Stockholm bor du och var har du för storlek?
    Jag köpte två korsetter, men är tyvärr lite stora för mig. Nu försöker jag sälja dem här på BT, men det var inte så lätt
    De är väldigt fina och av bra kvalité. Du kanske kan komma och prova? beroende på vilken stl du har så klart.

Mvh
    /Señorita

• madiken

Señorita:

Jag har storlek 38, i den jag köpte från Snöfrid i alla fall.

• gullegull

Hej, Twil fit har korsellet. ca. 400 fanns i flera olika färger och utförande satt jätte skönt och det var bra service dom mätte och hjälpte till att få den rätt och kollade så att den satt bra.
    Har alltid tyckt att det varit lite porrigt med sånt, men man kände sig riktigt fin och elegant

• Señorita

Hej madiken!
    okej...de jag försöker sälja är i stl 44.

/Señorita

• Jeppson

Bravissimo hade fel länk: www.bravissim.com

Har kollat igenom alla sidor nu, och det var inte så värst mycket att hänga i julgran...

• Wife2B

Hjälp vad svårt! Jag har verkligen haft svårt att hitta underkläder - särskilt som jag ursprungligen ville ha korsett. Beundrar verkligen er som orkar leta så ambitiöst. Blir nu sugen på att försöka hitta något jag med. Har alltid drömt om att ha korsett. Jag skulle i princip behöva en 36-38 så det är ju egentligen ingen big deal men jag har provat en förut och det var så himla skönt och tryggt. Vad räknar ni med att få betala ungefär?

• Jeppson

Beställde precis en på nätet!!
    www.himmelriket.se En vit som jag tittat på ett tag. Det var returrätt på den, så får vi se. 1100:- inkl. frakt.

Hallojsan wife2b!
    Visst är det svårt!
    Jag räknar med en tusing eller därikring.
    Tänkte gå in på Debenhams och kolla också för säkerhets skulle, de ska vara bra har jag hört.

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?