• madiken

Korsett, var köpa i Sthlm?

Hej

Behöver tips på var jag kan köpa en korsett i stockholm, ska ha den 13/8, är det för sent tror ni? Jag kollade lite på Snöfrid Holgersdotters hemsida, som jag förstår det så syr de upp en korsett, nån som vet hur lång tid det tar eller har billigare alternativ än den butiken?

Kramis

• Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?
  • vit tiger

menar du att ha under klänning eller som överdel till klänning?

• madiken

Jag ska ha den under min brudklänning.

• MonikaS

Jag har hört att Camilla Thulin designar bra korsetter, när jag bodde i Stockholm vet jag att det fanns en butik (kanske Miss Mary of Sweden?) nära Norrmalmstorg. Mäster Samuelsgatan, kanske? Nån annan kanske vet mer exakt!

• ProudWoman

snöfrid både syr upp korsetter och har färdiga konfektionssydda.. man får såklart alltid bättre passform med en måttsydd, men en konfektionssydd sitter också bra på de flesta...

• Ängla

Gustaf Albin eller Melbin eller nåt på Västerlånggatan i gamla stan, Stockholm säljer korsetter & även underklädesbutiken på NK. Sen riktigt välsoretarde brudklänningsbutiker kan sälja korsetter att ha under klänningen, tror bla PA Design i Vasastan gör det.
    Lycka till!

• oliv

Den pyttelilla butiken i Sturegallerian har - tro det eller ej med tanke på storleken - en hel del att välja bland. Dessutom bra service.

• 11 juni 2005

...eller kolla bland annonserna härinne - brukar vara billigare...bättre kan jag inte sia om - men jag köpte min klänning härinne och den var verkligen något extra....

• Sara700

Hittade min på Victor/Victoria precis vid den bakre utgången vid Sturegallerian, vet inte vad gatan heter, men typ brevid restaurang Grodan.

• Jeppson

Har letat och letat och inte hittat nåt. :(
    Har varit på Victor & Victoria, Sture, NK och Details, men utan lycka (ganska skrala utbud på just korsetter allihop). Bara Gustaf Melbin kvar (håller verkligen tummarna!). Ska det vara så svårt?? Törs inte handla sånt på nätet - det är ju väldigt individuellt hur den sitter.

Jag vill ha en fin, vit korsett, som inte är genomskinlig, som kan göras axelbandslös och som då klarar en D-kupa med 75-80 i rygg. Den ska visas på foto (Secret Box till BM), så helst inte en sån trist "bara-ha-inunder"-korsett. Verkar omöjligt...

Puffar därför upp för fler tips...

• loppran

Jag köpte en jättefin korsett på Debenhams, men det var i början på sommaren så jag har ingen aning om hur utbudet ser ut där nu.
    Är det inte så att Camilla Thulins kosetter säljs på Åhléns i city numera förresten?

Svar på tråden Korsett, var köpa i Sthlm?