• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • i höst?

Junis: Nja, hör nog till dom som tycker det är otroligt roligt att planera. Är lite rädd för att man ska komma på massa bra idéer efteråt, och då är det försent för att genomföra dom.

• stressad brud

igår slog det mig att vi gifter oss nästa helg, och då fick jag så ont i magen. är jättenervös, inte för själva vigseln och inte för festen heller, utan för att alla kommer stirra på mig och ta kort (hatar att vara med på kort) och att jag dessutom har klänning på mig (har haft kanske fem klänningar under hela mitt liv, tycker inte om det heller) visst är jag barnslig!

Vi har fortfarande inte fått sonens kläder som vi har beställt på ebay, funderar på om de nånsin ska komma! vi har finbyxor och skjorta om de inte gör det så egentligen är det ingen panik, men det hade varit så gulligt om han hade kostym

• autumn bride

10 dagar kvar tjejer...igår försökte vi öva på valsen, det slutade med att vi låg och gapskrattade i soffan...funderar nu på en tryckare i stället..

• i höst?

Oooooo.... borde också öva på valsen... kan nog sluta som för er...
    Borde ju gå in skorna också! Det har varit så långs kvar så länge så man har skjutit på såna saker!

• Still_A_Miss

Hmmmm, angående vals - är det ngn som vet nån bra webbsida där man kan få lite tips och råd inför den "helt ofrivilliga valsen"?

Jag har verkligen ingen lust med vals - men min blivande tycker liksom att det hör till, likaså min bror, som också är bestman/toastmaster/discjockey. Så jag antar att jag inte har ngt val

• krakelspektakel

Vårt valsövande har också resulterat i hysteriska skrattanfall

Vi har valt den enklare varianten av vals istället för wienervals som känns lite för avancerad i en stor vid klänning

Här är en valslänk som jag tycker är ganska bra.
    www.brollopsmagasinet.se/dansvideo.htm

• Still_A_Miss

krakelspektakel: Kanonbra - TACK!!! Jag var lite orolig för om vi skulle vara tvugna att "gissa" oss till dansen .

Hahaha, jag tror att vi också kommer att få rätt skoj vid övning.

• i höst?

krakelspektakel: TACK! Valsen är räddad! =)

Har ni bestämt vad ni ska valsa till ännu?

• Bröllopstokiig

Mycket fniss blir det. Både jag och sambon har gått på en hel del aerobic så det såg snarare ut som ett träningspass med V-steg än vals första gångerna

Vi ska ha mittpartiet av an der Schönen Blauen Donau. Vi tycker den blir för lång och varierar för mycket i tempo om man tar hela.

• Edak

jaa, valsen kommer att bli spännande. jag ska ha en ganska tajt kjol, har inte provat dansa i den ännu, det kan bli riktigt intressant. vi ska ha "kiss from a rose" med seal.

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2