• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Gullan73

Då har prognosen ändrats. Nu är det 60 % risk för regn i Gbg

Sarge: Kul musik ni valt, min sambo lär bli avis som älskar Depeche Mode Jo klänningen var jättefin, känns pirrigt nu!

Junis: Oj vilken kul idé de hade, förstår att du blev lurad!

• stressad brud

Gullan73 men det är fortfarande 8 dagar kvar hoppas verkligen att det ändras!

idag ska vi träffa vår kantor! vi hade tänkt att ha a trumpet voluntary och canon in D men han kunde inte den sistnämnda, så nu vet vi inte hur vi ska göra! jag tycker det är svårt att hitta nån som passar med trumpet voluntary så vi kanske byter helt.
    Idag får sambon se insidan av kyrkan för första gången fast både jag och min bästa vän har intygat att det är den vackraste kyrkan i hela stan (tycker vi iallafall)

• Nessii

Vi ska också ha trumpet volontary som "ingångsmusik" sen hade vi funderingar på Canon av Pachelbell men de som ska spela hittade inte den i brassutförande, så vi kommer ha Percell Trumpet Tune istället på slutet.. det passar bra ihop..
    MVH Nessii

• Gullan73

Ja det hoppas jag verkligen! Vad betyder precip förresten, jag kanske tolkar det fel?

Vi har fått låna ett band av kantorn som hon spelat in marscher på. Vi väljer mellan tro nu, Ouverture i D, Himlen förtäljer, och Brudmusik av Stenlund tror jag de hette. Jätte svårt! Tror det finns en sida där man kan beställa noter till marscherna. Minns inte var. Hoppas ni hittar den i alla fall!

• i höst?

Vi ska ha de klassiska marscherna Wagners bröllopsmarsch och sen mendehlssons bröllopsmarsch.

Provade in min klänning för en vecka sen. Ska bli kul att få ha den på sig!

Vad jag har hört (från en surfing tokig på jobbet), så kommer Rita inte att komma hit och orsaka något oväder. Kan ju i och för sig bli regn ändå, men förhoppningsvis inte allt för kraftiga vinar.
    Vi får hjälpas åt att hålla tummarna för sol!!

• Gullan73

i höst: bra, bra! Blåst är värre än regn!

• stressad brud
    jag kom nyss på att jag gjort 42 festprogram! vi är 42 personer som kommer till bröllopet, så långt stämmer det! Men tre av de som kommer är under 6 år gamla = de kan inte läsa jaja det kan ju vara bra att ha några extra
  • Gullan73

Jag gör också till en 6-åring. Så slipper hon känna sig utanför och kan bläddra som de vuxna.

• krakelspektakel

Varför inte göra en med likadan utsida men med bilder inuti som kan färgläggas. Jag gjorde så till en fest.

Till bröllopet kommer alla vara över 18 år utom systerdottern som är 9 månader

• stressad brud

ja! vilken bra idé med ett ritblock! jättetack! då ska jag bara köpa lite kritor också sedan är två av dom små sysselsatta den tredje är bebis så hon kommer nog sova mesta tiden.

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2