• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Still_A_Miss

"partyfeet" finns på Åhlens!

• Still_A_Miss

Själv har jag köpt skavsårs plåster - ifall att!

• stressad brud

Nu har jag skaffat ny hotmail adress, jag kommer ju snart byta efternamn
    det kändes jättekonstigt hihihi

• Still_A_Miss

stressad brud: tänk att du har tid att tänka på det Skämt å sido - ja, det är ju sådana saker man inte får glömma

• Nessii

Jag måste bara få berätta om min underbara möhippa som jag blev överraskad med igår..

Jag kom till jobbet som vanligt vid kl 16 o jag satte igång med mina uppgifter. Efter nån halvitmme så dyker en annan arbetskamrat upp o säger att hon bara hoppade in för att hälsa på för hon hade varit ute på promenad.. hon bor granne med jobbet....så det är ju inte så konstigt att hon dyker upp... Några sek. senare kommer vår annonschef o frågar hur läget är bla.. Och jag säger att läget är under kontroll MEN att det kommer folk hela tiden o "stör" oss i vårt arbete... MEN du ska väl inte jobba idag säger han o flinar... sen får jag höra ett hummande på mendelssons bröllopsmarch odå dyker min syster upp + 5 kompisar till o sätter på mig en "stilig" tiara med slöja o ett fluffigt trollspö i näven... Snacka om att jag blev helt paff.. för visst hade jag hoppats på en liten hippa men jag hade trott att den skulle ske en lördag o inte en arbetsdag. Den arbetskompis som jag jobbade ihop med den dagen hade vetat om det hela eftersom hon bor granne med den ena tjejen som fixade hippan...

Sagt o gjort jag blev kidnappad, fint 80-tals sminkad o sen åkte vi bort till Go-cart hallen som finns i Motala o så körde vi gocart.... ojojojojoj snacka om att hornen växer fram o adrenalinet sprutar när man kör... Det var så kul. Efter det så åkte vi in till centrum och de tog mig in till en skönhetssalong där jag fick en klassiskt ansiktsbehandling...såååååå skönt att bli omhändertagen o få en uppfräschning o ansiktsmassage.

Under tiden som jag fick denna behandling så hade två av tjejern åkt hem till den ena o lagade mat så dit kom vi sen, vi käkade pimplade vin o pratade läänge.. Jag fick smälla 6 ballonger där tjejerna hade stoppat i små frågor som jag snällt fick svara på. det var så kul och jag blev så glad över att jag fick en hippa.

När jag kom hem igårkväll o skulle försöka att sova så gick det inte så bra, för jag låg bara o tänkte på min roliga kväll o allt roligt som jag har framför mig.
    Detta var min hippa o jag hoppas att ni som inte fått någon ännu får det snart för det är kul..

Många hälsningar från mig

• Gullan73

i höst? Har du hunnit lyssna på Leonard Cohen låten? Jag lyssnade just på den och jag måste säga att det inte bara är melodin som känns dyster. Lite för mycket död och om sin "love" sjunger han nått om "I see you're chained by your sorrow"... Känns inte som en bröllopslåt... Så om du inte lyssnat så lyssna snart så du fortfarande är säker på att du verkligen vill ha den och du inte blir besviken på själva dagen.

• Gullan73

Nessil: Låter som en kul kväll! Själv har jag fortfarande inte sett röken av någon. Börjar tro att det är som jag var rädd... För många olika gäng som alla tror att det är de andra som fixar...

• joan

Nu är jag jättestressad, jag har massor med småsaker kvar att göra samtidigt som jag har urmycket jobb den närmaste veckan som bara måste göras om jag ska våga visa mig på kontoret även efter bröllopet.

Hur går det för er andra och hur gör man för att inte stressa ihjäl sig?

• Still_A_Miss

joan: gör som jag - vaknade i natt och mådde helt plötsligt jätteilla för att jag kände mig stressad. Gick upp kl.02:30 och lade mig igen vid 04:30. Jag hann med lite iallafall .

Nä skämt och sido - det vore ju bra om karl kunde förstå att det börjar bli lite bråttom nu och börja ta lite egna initiativ. Han hjälper till - men bara om jag ber, och det börjar kännas lite tjatigt nu. Idag kan han iallafall inte hjälpa till - är på sin svensexa nu .

Man får tänka positivt helt enkelt - se det som en rolig stor fest och att allt är över om 2 veckor .

• joan

Still_A_Miss; Tack för tipset! Anande att det var något sådant som att jobba på nätterna som var lösningen, det har hänt förr i andra sammanhang... Av någon outgrundlig anledning så blir det ofta så när man är tidsoptimist.

Och sambon har suttit hela dagen med festprogrammen, så ännu finns det kanske hopp om att vi hinner...

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2