• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • krakelspektakel

Blir lite avis på er som haft hippa, ni verkar ha haft jättetrevligt.

Men å andra sidan har ju Sarge och jag något att se fram emot.

Vi är klara med vår bordsplacering och gästpresentation. Men tänkte vänta med att skriva ut dem i festprogrammet tills veckan innan. Vi har även gått igenom presentationerna med vår toastmaster så att han kan förklare de lite mer tvetydiga om någon frågar

• Gullan73

Näää vad avis jag blir när jag läser om era roliga hippor. Och Junis som fått TVÅ dessutom! Jag var helt övertygad om att jag skulle bli hippad i helgen, så när jag inte blev det blev jag deppad. Jag har flyttat runt lite och är därför orolig att alla tror att ett annat gäng vänner kommer ta tag i det hela... Nästa helg kan jag inte bli hippad för då ska jag jobba så det blir väl förhoppningsvis helgen efter då. Men är lite orolig för att bli glömd....

• Gullan73

Har ni hämtat era ringa än förresen? Jag ska hämta min på fredag. Så spänd att äntligen få se den precis som den ska vara. (Var ju inte rätt "grundring" när jag provade så det blev ju inte exakt, exakt).

• autumn bride

Hallåj alla oktoberbrudar..

kan ni släppa alla hippor ett ögonblick och hjälpa mig med förslag på vals el annan passande musik....

• Gullan73

Autumn bride: Vi ska ha "That's amore" med Dean Martin

• joan

Nu har jag också blivit hippad, och det rejält! Förra helgen blev jag kidnappad av min syster och några kompisar här i Stockholm. När förvåningen lagt sig blev det en helt underbar hippa, där höjdpunkten var ett besök på en stunt- och specialeffektanläggning där de berättade om hur man gör diverse filmtrick och jag fick göra en del själv, t.ex. "bli skjuten", "springa genom brinnande och exploderande kemikaliefabrik" och "tillverka snöfall".

Jag hade jättekul och kände verkligen att både tärnan (min syster) och alla andra engagerat sig för att jag skulle få en bra hippa, även om alla tjejer som är bjudna på bröllopet inte kunde vara med rent fysiskt då en del bor långt bort och har små barn.

Så gissa om jag blev förvånad när jag denna helg blev överaskad med en "minihippa" till. Innan jag skulle iväg och vandra tillsammans med några av mina gamla kursare i Göteborgstrakten denna helg så blev jag i lördags istället för att hämtad av en killkompis som skulle med ut och vandra överaskad av resterande tjejer med en rejäl champagnefrukost! Så jättekul och totalt överaskande! Vandringen blev dock lite tung och en aning vinglig (den blev av några timmar senare), men det är helt klart smällar man får ta....

• joan

Ursäkta Autumn Bride, jag såg din fråga först efter att jag skickat mit hippe-meddelande.

Vill du ha wienervals eller vanlig vals?

• autumn bride

haha ingen fara joan...det lutar åt en "vanlig" traditionell vals men jag är mer sugen på en tryckare då jag är helt tondöv..

• joan

Då har jag nog tyvärr inget tips, vi har siktat in oss på vals (fast jag också är i princip tondöv, så jag börjar ångra mig). Hoppas att ni hittar något bra!

• i höst?

Allas möhippor låter jättekul!

Vill också ha vals, men tycker det är svårt. Såg ett förslag som var "Take this walse" med Leonard Cohen. Har dock inte hört den...

Någon annan som har förslag? Vill också ha hjälp!

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2