• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Ginko

Vi träffade vår präst i fredags och han sa att han behöver hindersprövningen senast innan vigseln dagen D... Visserligen kunde vi skicka den till honom innan såklart!

• krakelspektakel

Tack Ginko, slipper jag fundera på det fram till telefontiden på tisdag

• stressad brud

vi ska träffa vår präst på onsdag! det ska bli kul att höra vad han pratar om och så han får hindersprövningen samtidigt!
    tycker ni det låter konstigt med "a trumpet voluntary" som utgångsmelodi??

• okt2006

joan: det låter supergott tycker jag!!

• i höst?

Vår präst har inte hört av sig ännu... :(
    Det börjar kännas lite sent tycker jag. Ska man "öva" är det ju ganska många som måste kunna den tiden.
    Jag har fått telefonnummer till kantorn, men det verkar helt hopplöst att få tag i henne också. Vi har en ganska ovanlig låt, så jag skulle vilja stämma av det med henne för att ge solisten tid att öva.

• joan

Oj, oj vad tiden går fort. Vi har fortfarande följande kvar (+ det som ska göras typ sista veckan och som man inte kan göra tidigare):

* Träffa folk från festlokalen igen och välja vin och bordsdekorationer samt gå igenom detaljerna för vigsel och fest.
    * Bestäm frisyr + gå på konsultation
    * Handla smink + göra provsminkning av mig och tärnan
    * Fixa klart festprogrammet
    * Göra rispåsarna (tyg inhandlat)
    * Bestäm vals + träna
    * Träffa toastmastern och gå igenom detaljerna
    * Bestäma smaker på tårtan
    * Fixa sista vaccinationerna till resan
    * Gravering av ringar
    * Present till toastmaster och tärna
    * Morgongåva till M2B
    * Resevaluta + postlagring till resan
    * Formulera klart löftena
    * Göra klart bordsplaceringen
    * Hämta tärnans klänning
    * Handla underkläder

Phu, och så ska man försöka jobba också...

Men idag tog jag iallafall kompledigt och lyckades tota ihop det sista på vigselprogrammet så det kan skickas för tryckning.

• Gullan73

Joan: men å vad gott dte låter! Kul med en annorlunda meny också. Det ska inte vara en meny man äter ofta och vem äter tallbarrsvinegrätt till vardags? Spännande meny!

• Gullan73

i höst? Hör av dig till prästen själv istället. Det gjorde vi och fick en tid bokad direkt, känns skönt. Men i fredags hade hon ringt på svararen och meddelat att hon inte kunde igår när vi skulle träffats så vi är tillbaks på ruta noll... Hon är jätte svår att få tag på!

• Blivande Jacobsson

Det verkar som att vår präst har för vana att höra av sig en vecka innan, känns lite snålt! Man ska ju försöka fixa in en tid då vi kan träffas och sen ordna med vigselpreogram efter det... Phu!

• stressad brud

prästen kommer hit till oss i morgon hans bil är på verkstan och eftersom vi ska gifta oss utanför stan så har han ingen möjlighet att ta sig dit! så han ringde och kollade om det var ok att träffas här istället
    Undrar om han går husesyn?
    får gå upp tidigt i morgon och städa hahaha

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2