• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Junis

i höst? - våra namn får inte heller plats i min ring (för många stenar ) så vi skrev initialerna med ett hjärta emellan och sen datumet. Det blev jättefint!

Vet inte om det är så ovanligt med hjärta precis, men jag ville ha det iallafall. Har också sett nån som har graverat evighetstecknet mellan initialerna (liggande 8)

Hoppas du kommer på nåt bra,

//Junis - som känner att jag terroriserar den här tråden bara för att jag är förkyld och sällskapssjuk

• Junis

Alltså: liggande åtta skulle det vara, vet inte hur det blev en gubbe...

• Sarge

Junis:

Väskan jag håller på att sy är mera "bullig"....det är lite samma princip som den på hemsidan, med en rund botten, men med 3 ggr så mycket tyg, som jag veckar & syr fast i rundeln...svårt att förklara, men jag hoppas att det blir bra

• Junis

Tack Gullan73. Hoppas att det blir bra på den stora dagen också!!
    Hur går det för dig då??

Sarge - Jag tror att jag fattar hur du menar. Låter jättefint! Har bett mamma kolla på beskrivningen och tala om ifall hon tror att jag klarar av det. Fast nu tror hon förstås att hennes drömmar har gått i uppfyllelse och att jag äntligen ska bli händig och intresserad av sömnad

• Sarge

Junis: Jag tror inte att det är några som helst problem för dig att sy enligt den beskrivningen...verkade ganska enkelt inte alls invecklat !

Börja NU, så har du tid på dig att ångra dig om det skulle bli fel !!

• Gullan73

Junis: Det där med frisyr är jättesvårt. Jag är inne på nått likande, men vet inte exakt. Så svårt!

• krakelspektakel

Har varit hos sömmerskan idag och är såååå nöjd. Butiken som jag köpte klänningen av gjorde ett uruselt jobb med att lägga upp den, men sömmerskan har lyckat rädda det och min klänning kommer bli rak och lagom lång

Skulle skriva ut festprogrammen ikväll men tonern tog slut...

Fatta att det är 3 veckor kvar, tycker nästan det går lite för fort nu.

• Sara 1/10 05

Ny på den här tråden:

Ja visst går det fort, jag sitter just nu och skriver ut framsidan till festprogrammet. Känns lite läskigt, verkligt på något sätt. Kände lite så när inbjudnigarna gått ut men det gick över. Nu känns det som på riktigt igen och det är lite nervöst.

Ska prova min klänning på söndag, ska bli så kul!

• Junis

Krakelspektakel - Vad kul att klänningen blev bra. Synd bara att du var tvungen att gå till en sömmerska, är det inte såna de har i butikerna? Det trodde jag.

Sara - Välkommen hit! Ja, nu är det nära. Det kände jag när jag satt hos frisören med slöja och tiara

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2