• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • i höst?

stressad brud: det såg fint ut, fast det var lite svårt att se som du skrev.
    Hade prästen några särskilda åsikter om vad ni skulle ha med i vigselprogrammet?

Junis och ni andra: Vi ska också ha hallon- och vitchoklad-moussetårta. Har ätit en sån bakelse, och den var jättegod. Bra kombination mellan sött och lite syrligt. Vi har bett om lite oranga blommor på tårtan, för att följa hösttemat. Röda vinbär är också fint.
    Det verkar verkligen gå att noja om tårtan om man vill, för det är löjligt mycket beslut. Vi försökte med "hej vi vill beställa en bröllopstårta", men det resulterade ju i tusen följdfrågor... smaker, dekoration ovanpå, dekoration på kanten, typ av ställning, färg på ställning, brudpar, osv, osv... ;)

• i höst?

Junis: din möhippa lät väldigt bra och trevlig! Längtar till min!!!

• stressad brud

nja, han hjälpte oss med ordningen på allt, så det var jättebra! så att det blir lättare för gästerna att hänga med!

• Gullan73

23 dagar kvar!!!

Kul med möhippa, undrar om jag får någon själv...

det låter som de flesta av oss är inne på samma slags smak i alla fall. Vi ska ha choklad och hallontårta, med överdrag av marsipan i vår ena färg och rosor i vår andra

• Junis

Sarge:

Såg att du höll på att sy en brudväska. Det är inte möjligtvis den som finns på www.brudobrollop.se?? Jag vill nämligen ha en sån och hade tänkt att mamma skulle sy den, men hon har så mkt med klänningen och sitt eget så nu tänkte jag ev göra det själv. Är den svårsydd?

Bör tilläggas att jag bara är lite lagom händig och oftast blir väldigt arg om det inte blir som jag har tänkt mig, så det kan inte vara för komplicerat

• Junis

Tjoho, har varit på frisyrkonsultation idag hos frisören!! (Trots att jag har varit hemma från jobbet med förkylning, bröllopsbestyr går före allt )

Frisyren blir typ så här

www.cyber-coiffeur.com/realisations/

Klicka på "Galeri 49"

Fast utan blommor. Sen ska jag ha en supersöt tiara som jag får låna av frisören i silver och små kristaller i form av blommor. Och så ska jag ha slöja som sitter på bakhuvudet fast med lite lockar och hår framför så att det blir lite höjd på frisyren. Gaaahh, svårt att förklara, men jag tror det blir fint. Ffa så passar det mig!!

Har varit så bekymrad för håret eftersom jag inte direkt har hittat nåt jag vill ha, men nu känner jag mig så nöjd!! Blev nästan frisk på kuppen!!

• stressad brud

Junis - det ser jättesnyggt ut!! va skoj!

idag har jag gjort bordsplacering, hade tänkt att köra kortleks placering, men så kommer två småbarn som måste sitta med sina föräldrar så jag slängde ihop en placering, den blev riktigt bra faktiskt! nu är det bara bordsplaceringskyltar kvar när det gäller dukningen

• Junis

stressad brud: Tack så mkt! Hör för mig att du skulle ha nåt liknande??

Sitter själv och håller på att klippa placeringskort (har köpt hjärtformade korthållare på Panduro som ska sitta på vinglaskanten), tar tid att rita och klippa typ 70 hjärtan. Fast jag är ju ändå ensam (min blivande är ju i USA) och dessutom sjuk så jag får väl hålla mig lugn

Har bara gjort en preliminär bordsplacering, vi har två personer som inte har haft vett att säga mer än kanske nämligen så den blir ju aldrig klar

• i höst?

Junis: håret var jättefint! Vill nog ha ngt liknande, men har också slöja och tiara, så det är svårt att föreställa sig hur det blir då. Vi ska dock prova innan.

Har haft en bra dag annars. Jag fick ÄNTLIGEN tag på vår kantor nu, så det är helt 100% säkert att vi kan ha den låt vi vill nu. Har ju letat noter till Bo Sundström "har ngn sagt att du är underbar" och fick dem till slut av skivbolaget(!) gratis(!).

De ringde förresten från guldsmeden, och båda våra namn får inte plats i vigselringen. :(
    Hur hade ni gjort? Jag tänker nog göra som i förlovningsringen och bara ha mannens namn. Hur hade ni gjort? Initialer...?

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2