• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Sarge

Hej !

Välkommen hit Sara 1/10 05 !!!

Min väska blev bra...tillslut !
    Jag hade för mkt tyg från början så jag fick sprätta upp varenda söm...satt i fredags natt till halv två....!!
    Men nu är den KLAR så när som på 5 swarowski-kristaller som ska sättas fast på väskan (siffran "5" är turtalet i min familj så det är lite symboliskt)

Nu börjar det verkligen dra ihop sig...!!!
    Nu först börjar jag känna att det är på "riktigt"....fick fakturan från Grand...kan ju hänga ihop med det..ha ha ha ha...aldrig förr har man väl blivit GLAD för att få en faktura...speciellt inte på dom beloppen..

Igår hittade vi äntligen skor till min m2b efter att ha letat i 1000 olika butiker tills han hittade ett par som han trivdes i....

Vi har börjat med bordsplaceringen...ett jäkla pusslande !!!

• Sarge

oj...råkade skicka iväg inlägget innan jag var klar !!

Hur går det för Er med bordsplaceringen ??

/Sarge

• Gullan73

Hej och välkommen hit Sara!

Sarge: Vi har precis börja fundera på det hela med bordsplaceringar. Det är inte helt lätt, men dte ska nog gå bra. Svårare med de där små raderna vi tänkt skriva om varje person. Vissa kan man skriva spaltmeter om, medans andra känner man ju knappt. Ja jag bjuder ju inte okända, men pojkvänner och sånt till vännerna tänker jag på. Hur går dte för er med det?

• Tosserydsbrud

ja då har man varit på möhippa då
    dom kom i fredags efter jobbet och klädde ut mig till ozzy lite bowling och sen ut och äta hem till en kompis och massor av vin var lite trött i lördags morse
    i lördags var det min sambos tur han sover än

• i höst?

Hade möhippa igår!!!
    Det var superkul! Fick bland annat blåsa egna glas (som vi ska ha till brudskålen), flyga ett litet plan, gå på "spa", äta god mat och till slut gå ut och festa.
    Det var precis så kul som jag hoppades!

Någon annan som fått gå på möhippa än?

• i höst?

Sarge och Gullan:
    Vi är i princip klar med bordsplaceringen, men man blir ju aldrig riktigt nöjd. Kan nog hålla på och flytta om hur mycket som helst, men man får väl ge sig till slut.

Håller också på och kämpar med presentation av gästerna. Vi gör så att vi skriver våra på rim. Det känns som att det inte blir lika höga krav på innehållet då. Är det någon man inte känner så väl så blir det mer ngt rim om deras hemstad eller jobb. Vi försöker fråga gemensamma vänner lite också om det är någon vi vet allt för lite om.

• Sarge

Åh, vad kul med möhippa !!'

Jag har inte haft någon än, men det är ju några veckor kvar, så det kommer nog

Ja, jag håller med om att de små raderna om varje persom är ett litet "helvete".....

• stressad brud

jag hade också möhippa i fredags! hade faktiskt också bowling sedan åt vi på thairestaurang och efter det åkte vi hem till mig och pratade över några cider. Det var skoj!! (jag fick för första gången över 100p på bowling )

• Junis

Man kan inte tro att det är sant, men min mysiga hippa förra lördagen var en FEJK-hippa!! I lördags morse kl 9 ringde det på dörren och när jag öppnade så står alla tjejer där med kameror och tjoar! Jag blev så paff att jag stängde dörren och låste igen Men sen släppte jag in dem igen och låste in mig i badrummet istället så att jag skulle hinna borsta tänder och så.

Jag fick dock i lugn och ro klä på mig och fixa till mig lite innan vi drog iväg. I bilen fick jag en låttext som de gjort om så att den handlade om min blivande och mig så då fattade jag att vi var på väg till en studio, min mardröm. Men texten var genial och studiomannen schysst och tjejerna fick hjälpa till att sjunga så att jag hade dem i hörlurarna sen när jag gjorde min soloinsats! Det var faktist jättekul! Studiomannen tyckte att det var kul att vi hade egen text, det hade han aldrig varit med om!! Jag fick också röd rockperuk och så tog vi lite bilder till cd-omslaget!! :)

Sen bar det av till "min" gamla McDonaldsrestaurang där det var dags för lunch. Jag jobbade extra där för 10 år sen, men restaurangchefen var insatt och jag fick komma in och grilla min egen hamburgare som på den gamla goda tiden. En liten promenad följde till en gocart-bana där vi alla körde ikapp! Eftersom jag fortfarande var gräsänka så var det ombyte och "piffande" för alla tjejer hemma hos mig med vin och snacks och lite vila. Sen blev jag utbjuden på middag på "Golden Hits" vilket var mkt gott och roligt. Fick sjunga min låt igen på karaoken (lite pinsamt, alla undrade ju vad det var för text) och sen var det dansgolvet som gällde.

Det visade sig att de trodde att jag hade fått nys om deras planer och att de därför hade iscensatt den andra hippan för att avleda mig. Jag visste inget, men jag blev ju grymt överraskad igår. Det som var extra roligt var att tre-fyra tjejer som inte kunde vara med igår fick chansen förra veckan i och med "fejk-hippan". Och igår tillkom några andra

Å idag kl.7 var jag uppe igen för att åka och hämta min blivande som kom hem från USA. Tjejerna hade ordnat så svärföräldrarna skulle hämta honom istället (jag skulle ha kört egentligen) men de hämtade mig så att jag fick följa med! Äntligen är han hemma igen!

• Sarge

Junis:

Låter som en underbar hippa !!
    Kul att bli hippad TVÅ gånger

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2