1:a oktober-brudar ? - del 2
Halloj brudar !
Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"
Hoppas att alla hittar hit !
/Sarge
Halloj brudar !
Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"
Hoppas att alla hittar hit !
/Sarge
Hallå tjejjer !
NU har vi oxå bestämt meny !
Förrätt:
Skagentoast a´la Grand (vi specialbeställde den, för vi är tokiga i skagenröra!!)
Varmrätt: Dragonstekt tournedos med sparris & portvinssås
Efterätt: Glassbomb med vanilj- & hjortronparfait samt sorbeter på svenska bär
Sen blir det en moussetårta !!
Vi ska träffa vår vigselförrättare på onsdag...ska bli jättespänannde ! Hon verkar supertrevlig, så det blir säkert jättebra !
Igår satt jag & skulle sy min brudväska & hade kommit ganska långt, när det satans nålen i symaskinen går av & jag hade inga extra...FAAAAAN !!!
Sarge: vi ska också ha moussetårta! Er meny låter jättegod, det blir säkert jättebra!!
Mamma ska sy brudväska till mig i tyg som blev över från brudklänningen. Det kommer bli himla matchat mao
Blev möhippad i lördags av många goa vänner, mina blivande svägerskor och min syster
De ordnade verkligen en toppendag för mig och trots att jag hade varit lite misstänksam över att min syster hade bokat upp mig på dagen och sambons syster på kvällen (sambon är ju fortfarande i USA, yyl) så försvann misstankarna när syrran kom själv och hämtade mig för att åka in till stan för att kolla på klänning åt henne till bröllopet! Hade trott att om det var hippa på gång så skulle hela gängen kommit då. De väntade istället på Åhlens Day spa så jag blev totalöverraskad och väldigt rörd över alla som var där. Bla tre kompisar som åkt väldigt långt med tåg och buss bara för min skull Toppentjejer!!
Väl där gick vi alla på nåt (enligt mig) flummigt pass som hette Conscious Movement (På ett CM-pass kommer du att få röra dig till skön musik från hela världen, ledas genom övningar som befriar kropp och sinne, tillåtas att upptäcka, återupptäcka och integrera din kropp, dess delar, förmågor och uttryck lyder beskrivningen). Tjejerna vet att detta inte är min grej riktigt, men det var roligt när vi gick allihopa och riktigt jobbigt. Själv var jag då klädd i tajta cykelbyxor, benvärmare och ful batiktopp
Efteråt var det lunch på stan och sedan fika, choklad- och vinprovning hemma hos syrran. Det följdes av middag, vin och frågesport då jag skulle gissa vad sambon hade svarat på olika frågor. Sedan hade syrran (som är psykolog) gjort en testanalys av mig beroende på hur många poäng jag fått ihop! Roligt! Sen var det mera vin och utgång på stan med dans.
Var ganska nervös hela dagen för att de skulle hitta på nåt elakt, men är jätteglad för att jag fick en heldag med alla tjejerna som då också fick chansen att lära känna varandra lite.
Nån mer som blivit bortrövad??
Junis:
Vad ska Ni ha för moussetårta ?
Åhh, vad roligt med möhippa !!
det lät som en trevlig dag....
Har inte blivit hippad än, men vi får väl se vad som händer..det är ju några veckor kvar !!
Fattar Ni att det bara är 24 dagar kvar ??
din möhippa låter verkligen skoj Junis!! har inte heller varit ute på hippa än, får väl se när/om det blir någon!
24 dagar kvar!?! jösses, tiden går fooort!
Sarge: Vi ska ha hallonmousse och vit chokladmousse-tårta. Tror att det är hallonmousse inuti och sedan chokladmousse utanpå. Har faktist inte smakat den så jag är lite nervös att det ska bli misslyckat men det låter ju gott iallafall
Vad ska ni ha i er?
Är hemma och är dunderförkyld idag. Tänkte att om jag kurerar mig i soffan ett par dagar så blir det kanske inte så långvarigt så att jag är frisk till bröllopet. Så nu ska jag sätta igång och göra placeringskorten när jag ändå fick lite oväntad tid över så att säga....
Ja, visst går det fort.... jag fattar inte att det snart är vår tur !!!!
det känns så overkligt !
Junis:
Vi ska ha hallon- & passionsmoussetårta med färska bär ovanpå & vitchoklad-staket runt...
Vi har inte heller smakat tårtan men vi köpte ett antal olika moussebakelser på NK´s konditori & hade provsmakning hemma innan vi bestämde oss för vilken sort
attans, nu blev jag sugen på tårta också....hmmmm.....illa !!
Ja ja, får tårta om några dagar....fyller 30 år nästa vecka
Hihi, ja det är lätt att bli sugen! Har ni tagit tårtan via NK eller är det Grand som fixar den? Vi smakade på moussetårta från chokladfabriken och den var mkt god så vi får hoppas att det här också blir bra. Bra att du skrev som garneringen, måste prata med festlokalen om det så att det blir nåt kul på tårtan också..... Hmm, verkar inte som att tårtan är min grej om man jämför med andra brudar här på BT som verkligen lägger ner sin själ i tårtfrågan
Grand fixar tårtan.....dom har eget bageri
Ja, vissa verkar vara helt hysteriska kring tårtan...jag vill bara att den ska vara god ..
Nu har prästen varit här!! Det blir några småändringar och så lägger vi till en psalm till, så snart är vigselprogrammet klart! han var mkt trevlig, jag var (tro det eller ej) rädd för att han skulle fråga ut oss om vår relation, inte för att jag har ngt att dölja, utan för att jag inte gillar utfrågningar av det slaget. Men han pratade och lyssnade på våra berättelser om jobb och studier och hur vi ville ha vigseln!
Å snart är det dags! den 30 har vi repetition i kyrkan!!