1:a oktober-brudar ? - del 2
Halloj brudar !
Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"
Hoppas att alla hittar hit !
/Sarge
Halloj brudar !
Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"
Hoppas att alla hittar hit !
/Sarge
Vi träffade vår vigselförättare igår...känns jättebra
Hon var himla trevlig & det kommer att bli en jättetrevlig men lite annorlunda vigsel
Fattar Ni att det bara är 16 dagar kvar ???
16 dagar! jag har riktigt hög stressnivå nu. Djuuuupa andetag....
Idag får vi hämta ringen! :)
i höst? Hämtat den än? Sitter den bra? Får hämta min imorgon. Längtar! Och ikväll träffar vi prästen, spännande!
Guld och silver går väl väldigt bra ihop? Ni blir så fina så!
16 dagar kvar, jösses!
Nu har vi hämtat ringen! Den är jättefin och blir jättefin till förlovningsringen!
Gullan73: hoppas det gick bra med. Ska träffa restaurangen imorgon och finslipa det sista. Förhoppningsvis faller lite på plats.
I höst? Vad härligt att den blev så bra! Spänd att få min idag!
Prästen verkar bra, men jag blev väldigt snopen att samtalet bara handlade om ordningen av vigseln. Inte en enda fråga om oss. Ni andra som träffat prästen, hur har era samtal varit?
Gullan73: vårt samtal med prästen var jättebra! Hon som ska viga oss är ganska ung, typ 40 - så hon hade ett ganska modernt sätt att se på livet och traditioner, vilket vi gillar . För oss är det tex. viktigt att prästen säger "du kan nu kyssa bruden" - vilket denna präst tyckte var självklart
. Fast en annan, äldre präst, som vi tidigare pratat med, sa att man inte gör så och att han inte kunde tänka sig att säga så.
hej tjejer!
Här är det rätt lugnt, ska skriva ut vigsel och festprogram i helgen så att det är klart!
Jag försöker komma ihåg om att gå in skorna men jag kan inte gå i klackade skor jag fick jätteont i tårna(!) häromdagen när jag haft skorna i några timmar. Vad ska jag göra?
Jag drömde världens mardröm inatt, vi var i kyrkan och det åskade och spöregnade ute, så när vigseln var klar så sprang alla till sina bilar och körde till festlokalen. väl där så visar det sig att maten vi caterar är usel, och att några gästers diskussion går ut på att komma på det sämsta (bästa?) sättet att förklara matens kvalite på, och min m2b höll med dom, jag å andra sidan var vansinnig för att jag tycker inte att gäster ska göra sig lustiga över ngt sådant, så jag drog av mig ringen och slängde den på min m2b med orden "detta blir ditt livs kortaste äktenskap!!"
Stressad Brud: Fy vilken hemsk dröm! Det betyder nog bara att det blir jättebra sen, eftersom du ju redan haft ett misslyckat bröllop (i drömen dvs). ;)
Har inte haft ngn stressdröm ännu, men det kommer väl...
Ang. skorna, så finns det nån typ av gelkudde som man kan lägga i fram på skon, som heter "partyfeet". Kanske kan vara värt att prova ngt liknande?
Har jag ont i fötterna brukar jag alltid försöka ta av mig skorna under bordet vid t.ex middagen.
Stressa brud? Låter som du har läget under kontroll men inte nerverna. Jag har också haft några sådan adrömmar, men de lär bli värre de kommande veckorna..
i höst? Var hittar man sådana, i sko affären?
Är lite osäker, för det är min syster som köpt dem. Men jag skulle gissa i skoaffären eller i hälsokostbutiker. Där du kan hitta vanliga skosulor och inlägg...