• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (5)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första, andra, tredje och fjärde stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg, på 3:an 811 inlägg och på 4:an kom vi upp till 581 inlägg.. Fortsätt skriva :D

KramKalas, Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (5)
  • Nikkis

Ja, vi hade ju bara sparat sen Januari så vi hade inte så lång tid på oss

Bröllopet gick på runt 55 000:-, vet inte exakt vågar inte räkna för det blev säkert ännu mer i slutänden..

Vi hade 82 gäster och catering på varmrätt, kostade 8200:-, sen betalade vi c:a 2600:- för bröllopstårtan...

Hur stort bröllop har ni tänkt er då? (Antal gäster o budget?)

• Sanasol

:D Vi har tänkt oss att ha ca 50 gäster i nuläget och ska tillsammans med våra mammor laga maten själva så där sparar man ju endel.

Hade tänkt oss en budget på 40 000, men det får man väl se vad det blir av det. Har hittat min drömklänning, alldeles för dyr så det känns julite trist. Dessutom kommer ringarna att bli ganska dyra... :(

• Nikkis

Vad kostar klänningen då? Min vart också dyrare än planerat... Det ska nog gå att hålla 40 000:-, har ni tänkt er livemusik eller DJ? Det som drog iväg i kostnader på vårat var:

Musiken (13 000
    Mat+tårta (nästan 11 000
    Och mina saker, sammanlagt gick allt kring mig på c:a 17 000:- (Shit, hade inte räknat ut det innan nu, är ju jättemycket :-O)

• Nikkis

Skulle vara en sån här gubbe :-0

• Nikkis

Dumma gubbe, funka nångång då

• Sanasol

Den klänningen jag helst av allt vill ha kostar 12000 kr och det är väl aningens saftigare än jag hade tänkt mig. Försöker hitta nåt annat att drömma om istället, men det är såå svårt!

Har inte diskuterat musiken ännu, men det vore kul med liveband på festen. :)

Vad betalade ni för klänning och ringar och sådär?

• Nikkis

Min klänning kostade 8500:-, trodde när jag kollade på den att den skulle vara mycket dyrare

Förutom klänningen så betalade jag 1000:- för underkjolen, 1330:- för underkläderna, 500:- för skorna, 450:- för tiaran, 100:- för strumpebandet, 350:- för halsbandet och 150:- för örhängena.
    Så det var vad jag kostade i klädväg
    Köpte även en slöja för 500:- som jag aldrig använde... (så ska du ha slöja kan du säga till, ska sälja den nämligen )

Min ring betalade vi 2500:- för, vid en konkursrea där det var 25% på allt inkl. beställningsvaror. Den är en guldring med 5 vita diamanter i, jättefin Makens ring kostade 1100:- ungefär, en slät guldring.

• Sanasol

Lät jättebra det!! Men det blir ju ganska dyrt allt man ska har Gillade ditt halsband, vart har du hittat det?

Kanske kan adda dig på msn eller så och snacka mer?

• Nikkis

Vad är det för klänning du har kollat på förresten? Skulle vara kul att se hur den ser ut! *Nyfiken*

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (5)