• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Just-me

EnYsterSyster

anatomiska/hallon ska ge bättre resultat.. vad jag hört av olika kirurger även vad jag sett och känt hos vänner.
    Jag är också livrädd att det ska se fejk ut. Det är det som gör att jag inte vet om jag ska göra en op.. men jag vill och tänker ha hallon i så fall tror jag :)

Till alla!
    Om någon vet vart den nya tråden hamnar så säg till.. jag vill inte va utan denna tråd! hihi.. tog ett tag för mig att hitta denna.

Kram på er.

• Just-me

jag måste bara få skriva av mig.. jag är så arg/ledsen just nu. Försökte prata med mamma om att jag vill göra en op. Förra gången jag försökte så skrek hon bara åt mig.. Visst det är mitt beslut och jag vill göra det. Men jag vill ha hennes förståelse iaf.. Det gick ju verkligen INTE!
    Försökte förklara att jag inte skulle skaffa några jätte pattar och att utvecklingen har gått framåt så det är inte lika farligt som det var för flera år sen. Jag berättade att jag kände mig missnöjd med mig själv för jag är så smal och har inga former alls! Varken bröst eller rumpa.. då svarar hon med att jag får väll äta upp mig!! Vadå äta upp mig? Hon om någon vet att jag inte går upp i vikt.. jag har testat allt!! Och tror hon att jag skulle få en fin c-kupa om jag bara gick upp i vikt? När jag inte alls går upp i vikt..
    Sen säger hon att hon visst förstår och att jag ska bete mig som en vuxen!
    Vadå? är jag barslig som vågar ta ett sånt här beslut? Det är ingen som förstår hur jag känner..
    åhh.. nu vill jag bara gråta och få ur mig allt.

• EnYsterSyster

Just-me

Jag har velat göra en fettsugning sedan jag var i 20-årsåldern. Jag lät bli eftersom jag trodde denna önskan skulle "gå över" när jag blev äldre, mognare och mer trygg med mej själv. Det gick verkligen inte över ! Först nu när jag inser att jag ÄR äldre, visare och mognare har jag vågat göra detta. För ett år sen gjorde jag slag i saken och gjorde en fettsugning och är SÅÅÅ nöjd ! Den enda fördel med att jag väntade är att jag hittade en bra kirurg i Stockholm (skulle nog opererat mej närmare min hemort om jag gjorde operationen för 10 år sen). Är 35+ idag.

Jag säger inte att du ska operera dina bröst, det för trots allt med sej en hel del nackdelar (fler än en fettsugning). Jag skulle själv inte gjort det innan jag fått mina barn, men det är JAG det. Jag säger bara att du inte är omogen. Kolla alla före-efter-bilder, där finns det både 30-, 40- och 50-åringar som opererat sej !

Tänk vad skönt det skulle vara om detta ämne inte vore så laddat.

Och du, jag tror att alla på den här tråden förstår dej.

• Tez82

Just-me

Jag känner med dig. Jag är själv 23 år och har inga barn, men vet att de kommer någon gång i framtiden, men det struntar jag i. Jag kommer endå att göra den här op:n för jag tycker att man ska leva nu, inte sedan.

Jag har inte berättat detta för någon i min familj, eftersom jag vet att både min mamma och min syster är helt emot det, så jag struntar i dem och går min egen väg. Min man stöttar mig och det är huvudsaken. Både min mamma och syster har stora fylliga bröst, så jag förväntar mig inte heller att de ska förstå, men vist hade det varit skönt att kunna berätta det för min mamma, men jag tänker inte göra det.

Jag vet inte var mitt prat leder meeen.. ;) Jag tycker att du ska lyssna till ditt hjärta helt enkelt, för det tänker jag göra! :D

Kram på dig!

• Cickan

Just-me

Hej!
    Jag känner ungefär likandant som dig. Har försökt prata med min mamma om att jag tänker och vill göra en bröstförstoring , men hon kan helt enkelt inte förstå varför jag vill göra det. Hon tycker att jag är fin som jag är. Även hon tycker att jag borde äta lite mer så får jag säkert större bröst. Men då sätter det ju sig på oönskade ställen!! Är normalviktig och är nöjd med min vikt som den är. Förutom att jag knappt har ngn byst alls. Har talat med mimn sambo och han verkar vara den enda som förstår.

Ska operera mig om två veckor, men mamsen vet inget ännu, vill inte oroa henne. Hade varit skönt att haft ngn att prata med det om, utan att de tycker att man är helt korkad som ska göra det.

Kram

• EnYsterSyster

Så HIMLA enkelt att vara emot bröstförstoringar när man själv sitter med en rejäl, sjysst byst !!!!!!!!! Jag blir både arg och ledsen när jag tänker på det.

• Delighted

EnYsterSyster,

Du behöver ju likosm inte springa omkring i en mini trekants bikini!?!? ;)

• Delighted

hally,

det är ju jätte svårt att svara på sådanna frågor! Ingen här inne är ju experter, alla är ju vanliga.. "civila".. Du får nog fråga din kirurg om det blir för stort eller inte, jag TROR inte det blir det, men vad vet jag! Smaken är ju som baknen....

• Delighted

I morgon åker jag till London.... :)

Ses snart igen, då kankse på ett annat forum?! Den som staratar upp en ny tråd kan ju välja själv om den ska ligga på "övrigt" eller "kroppen".. och namnet kan ju förslagsvis vara: Bröstförstoring (3)...

:) Jag letar upp er tjejer! Lycka til!!! :)

K R A M A R !

• mysan99

Deligthed

Lycka till med LOndon resan! Ska du stanna länge? Du har säker sagt det innan men du vet man kommer inte ihåg läser alla inlägg här

Svar på tråden Bröstförstoring (2)