• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • cockie

Hej på er allihop!

Tänkte höra med er om det uppstår någon form av komplikation som tex implantatet flyttar sig, kapselbildning eller att det kanske börjar läcka ur implantatet. Vad händer då? Om det går så illa att jag måste göra om operationen, måste jag betala fullt pris då?
    Jag tänkte om det fanns någon garanti på implantatet eller jaaa något :)
    Jag vet att man kan täcka en kapselbildningsförsäkring men om någon annan komplikation skulle uppstå?

TJING!

• EnYsterSyster

anni_83

Vem opererade dej ? Ska själv ev operera mej där....

Blev du inte informerad om att "dra av" ca ½ dl, dvs är man nöjd med 2,5 dl fyllning i BH:n ska man ta 3 dl implantat ?

Får du betala fullt pris för omoperationen ?

• Swing

Sess: om du inte redan köpt din Stay in Place-bh:
    Jag har omkrets 74,5, använde medium när jag opererats. Den är nu för stor. I vanliga fall har jag alltid small. Vill att dom ska sitta väldigt tajt. Jag tror small blir bra efter din operation.
    Nu har jag min medium utanpå en small när jag springer. Stoppar ner mp3:n mellan dom. Lite extra stöd ger det väl alltid (?) och jag vet att en del storbystade använder två stycken.

hally: Jag gissar att du får en full c-kupa efteråt och kommer att bli jättenöjd. Jag hade inte särskilt ont efteråt, så oroa dig inte i onödan. Kunde genast dra tröjor över huvudet. Opererades tisdag morgon, på fredagen strök jag tvätt (visserligen försiktigt). Lycka till!

• vaxad

annie_83
    Jag är också lite sugen på att lägga in större... Ibland är jag nöjd med min storlek, ibland inte... Har 260ml skulle kanske vilja ha 350ml vet inte hur stor skillnad det skulle bli.
    Hur mycket ska du lägg in den här gången, och får du betala fullt pris??
    Kram

• EnYsterSyster

Till alla

Ursäkta min tjatighet, men jag ska boka operationstid idag och mitt största problem är:

Kommer det synas i bikini ? Är 165 cm, väger 55 kg. Funderar över 245 g anatomiska gelehallon. Är LIVRÄDD för skarvar över brösten (är tunn och smal). Har nu liten utammad 70B. Min kirurg sa att gelehallonen är hårdare och inte rör sig lika naturligt. Men gör det egentligen så mycket ? Jag menar, har jag en stabil bikiniöverdel på stranden kan det liksom "kamuflera" bröstens eventuella stelhet (även slappa bröst sitt ju som gjutna i en stadig BH, menar jag).

HJÄÄÄLP !

• Elektra03

johanna_dalarna

Jag är 176 lång och väger 58 kg!

Hally

Jag är jättenöjd, älskar mina nya vänner!
    Charles är jag mycket nöjd med! Men satan vad ont jag hade efteråt, det var helt sjukt!! Jag kunde inte ta mig upp själv ur sängen på en vecka. Men det är ju glömt nu.

• Elektra03

Hally

Jag la in anatomiska gelehallom 290 cc, fick inte heller ta större för Charles!

• Just-me

Vad då?? Ska denna tråden stängas ner?? När? Och vart hittar jag den nya?

• Just-me

EnYsterSyster

Ville han att du skulle ha gelehallon eller rekommenderade han något annat?

• EnYsterSyster

Just-me

Jag fick för mej att alla trådar stängs efter 3 månader och loppalina la ju upp den här för 3 månader sen. Jag har inte varit med så länge att jag vet hur det funkar men jag misstänker att stängs den här är det nog nån i gänget här som lägger upp en ny tråd och så får vi väl försöka leta oss dit !

Grejen är den att jag var helt säker på anatomiska gelehallon när jag gick på konsultationen men när jag kom dit ville hon inte rekommendera det ena framför det andra. Hon rekommenderade koksalt eller anatomiska. Inte silikon. Dessutom hade jag ganska specifika önskemål (FÖR specifika tror jag) och hon sa att allt det jag önskade kunde hon inte lova i förväg. Jag är livrädd för att det ska se fejkat ut och därför tvekar jag även om jag JÄTTEGÄRNA vill. Är också rädd för risker, har nog sett för många skräckexempel på internet (komplikationer, stora plastiga bröst mm)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)