• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

Sess
    Härligt att höra det gick bra!
    Jag känner igen det med smärta och att inte kunna ligga ner utan att man sitter o sover. Jag satt i soffan o sov första veckan. ( det var det värt )
    Men idag har man glömt all smärta
    Ha det bra
    Kram

• Delighted

76.an och ni andra,

En Sport BH som tidigare rekomenderats av andra är:

StayInPlace supersport Zip, för 399.00 på hemsidan ( timarco.se/List605c5e96-cd21-4cdb-97ff-93b71ab566e7.aspx ) eller ngt dyrare på Intersport butiker.

Det står att den är extra bra efter operatioenr, så tillverkaren har tänkt på detta. Jag har ju inte operearat mig än, men på ett tidiugare forum var det många som sa att den var bra efter deras operation!

• loppalina

Hej!

Sess: Grattis till dina nya tuttar :D Vila o försök att ta det lungt. Krya på dig. *kram*

Ceciliaj: Jag opererade mig på Carlanderska för lite mer än 1 år sedan. Blev verkligen jätteväl omhändertagen :) Jag är supernöjd med operation och vistelse där ;)

76an o pinkie: Ta inte illa upp om ni inte får svar, här inne gör vi alla så gott vi kan för att alla skall få svar på sina frågor;)

Jag har vid tidigare tillfällen rekommenderat Stay in Place att använda efter op. En sport bh som jag fortfarande använder mig av :)

Till alla er som kikar in här då och då hoppas att ni får en trevlig kväll (eller dag) för nu skall jag skutta i säng :D

• Swing

76an och pinkie: Håller med loppalina, vi gör så gott vi kan. Ta inte illa upp, men under de två år jag funnits här har det varit såå många, långa bröstförstoringstrådar att folk kanske inte riktigt orkar svara om och om igen på samma frågor dom svarat på (t.ex. tidigare på några av denna tråds 172 sidor). Det kan kännas något tjatigt till slut, men det kan ju inte ni nytillkomna veta. Kram!

• Sess

Ska beställa StayInPlace Supersport Zip nu har jag tänkt, men jag blev lite osäker. Är det någon här som har 70 cm i omkrets som har provat storlek small? För det står i storleksguiden att 70 cm i omkrets är XS men det finns inte att köpa på timarco.se tyvärr. Tror ni att S passar mig ändå fast det är för 75 cm i omkrets?

Mår mycket bättre idag by the way, har ont fortfarande men det är mer hanterligt.

• Cesimón

Klipp Klipp från annan tråd:

Äntligen... efter 8 års väntan, så är det snart min tur! Idag bokade jag tid för första konsultation med sköterska på akademikliniken i sthlm. Dom skulle även försöka boka in möte med kirurg direkt efter, med tanke på att jag kommer få flyga in från spanien.

Innan jul, kommer jag ha mina tuttar som jag så länge väntat på! Känns otroligt, kan inte förstå att det nu börjar hända saker...

- Cesimón

-----
    Vet ni ngt om - eller har ni personlig erfarenhet av - Mats von Wachenfeldt, på akademikliniken? Det är nämligen den kirurgen jag får träffa nästa vecka, hoppas det kommer kännas bra med honom!
    -----

Svårt att söka på det när det finns så många sidor hehe... Hoppas det går bra.

• MariahPiraya

www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,708482,00.html

vet att det inte är något som nån vill höra här men det fick faktiskt mig på bättre tankar...tänker inte göra någon operation innan dom hänger och slänger och är sönder ammade. har ju fasta och fina som dom är fast dom inte är några ballonger. synd att ev förstöra ett vinnande koncept

• Lisa22e

Cesimón

Hej välkommen hit.
    Jag är opererad av mats. Han är jätte duktig. och bra att prata med, väldigt förstående och förtroendeingivande.

När ska du operera dig?
    Vad funderar du på för typ av implantat?

Själv har jag anatomiska geléhallon 270 cc.
    Kunde knappt ha a-kupa innan op och nu har jag c-kupa. Helnöjd:D

• johanna_dalarna

Sess....

Grattis till dina nya bröst!!!! Själv har jag 9DAGAR kvar... såååååå nervös...

Pratade med narkosläkaren idag och han förklarade hur allt skulle gå till. Jag har sån enorm läkarskräck så jag känner att jag är f-n inte klok som gör det här. Men... sen tittar jag på mina "före"-bilder och blir helt säker på att det är rätt... Jag har i hela min vuxna ålder drömt om detta (är 34 idag)

Gjorde du lyft oxå? (tror du skrivit det tidigare) Hur länge hade du "skit"ont så du inte kunde göra nåt annat än att "bara vara"?

Än en gång.... GRATTIS!!!!

• EnYsterSyster

MariahPiraya

Kul att du hittat hit från den andra tråden. Välkommen !

Svar på tråden Bröstförstoring (2)