• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • hally

Hej vart hos en annan doktor på konsultation igtå, Per Vindh på Art clinic.
    Han tyckte att jag skulle ha runda gelehallon framför muskeln, Fatta ingenting min andra läkare tyckte att jag skulle ha droppformade bakom muskeln den läkarn hette charles Randqvist.
    Kan nån nu hjälpa mig att bstämma mig VAD SKALL JAG GÖRA???? VILKEN LÄKARE SKALL JAG BESTÄMMA MIG FÖR????????????????
    HJÄLP??????????????

• 76an

Kiaaa...

Idag känns det mycket bättre men det är värst när man ska lägga sig ner eller sätta sig upp....uscha....då gör det ont. jag betalade 35000 för kalaset Av det jag kan se nu så är jag jättenöjd, precis som jag ville ha det.

• algit

Delighted:
    Först stort grattis till körkortet DET är lycka eller hur?
    Bh storlekar jag tror jag har rätt bra koll på det.
    Man kan som du säger inte säg rent allmänt jag har en d-cupa för en d-cupa i 90 D är enorm men en d-cupa i 70 är inte så stor.
    Det funkar så att att om man minskar omfånget alltså 70, 75 det måttet måste man öka cup storleken med en bokstav,och tvärtom.
    Alltså cupan i en 75 c är lika med cupan i en 80 b.

Tex har jag oftast 75 E men egentligen är 75 för stort för mej(man ska ju börja med yttersta hyskan (heter det så???) för att bh:n töjer sej efter ett tag och blir då för stor runt om,)
    Men ska jag ha 70 måste jag hitta 70 F.
    Köper jag 75 måste jag ha på innersta hyskan.
    Jag hittade en härom dagen satt som gjuten, lycka!!!!!!!!
    Hoppas jag förklarat så att nån förstår.
    Jag har blivit förvånad många gånger att vi kvinnor har så dålig koll på hur bh storlekar fungerar.
    Jag fick förklara detta för min mamma i sommras !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sossan

delighted
    GRATTIS!! till körkortet :)

• linslusen

algit :
    Hej hej!
    jag har lite sama problem som du har, jag ska också ha 70 enligt tjejen där jag köper mina bh:ar. SÅ jag hittade också en som satt gjutet, helt perfekt, d vart en 70F för mig!
    Ha d bra! :)

• algit

Linslusen:
    Visst är det kul när man hittar rätt storlek.
    Jag har fått köpa 75 fördetmesta och de flesta blir för stora runt om efter ett tag.
    Och jag tycker inte att mina bröst är några jättebröst så hur gör de smala tjejerna som vekligen har jättestora.
    Jag har aldrig sett 70 i större än F(och det är jättesvårt at hitta) men det måste ju finnas för vad har de annars på sig?

• Just-me

hally

Jag hade nog gått till en 3:e läkare på en helt annan klinik och höra vad den säger.. eller så hade jag valt charles.. eftersom det är mer fördelar med att lägga bakom muskeln!

Kram

• Delighted

Tack tjejer! Känns underbart!

Nu flyttar jag på torsdag, till England, men jag kommer givetvis titta in här så ofta jag kan! Lycka till nu alla, ni är verkligen guld värda!

Kramar!

• Delighted

EnYSterSyster,

Haha, då fattar jag! :) Jag tror Gabriella kommer verkligen att göra sitt bästa för att du ska få som du vill! Jag menar, hon tyckte inte jag skulle ha så stort som jag ville, så hon är nog ingen kirurg som gör baota bomber! Så, oroa dig inte! Och, det förvinner ju en del, och, du har ammat va? Då har du ju ändå en del att fylla ut antar jag! Du kommer få snygga bröst tror jag! För mig finns det liten risk för, mer fejk bröst, men jag tar det. Hoppas jag känner likadant om tio år bara.. =)

Jag har tänkt att resa över i feburari och träffa henne en sista gång, innan jag verkligen bestämmer mig! Sedan blir det nog operation v.14 eller 15..

Men vi håller väl kontakten nu!?

Ha en trevlig söndag!

• Bröllopstokiig

cockie

Jo, förstår att det känns bra för dig att prata med nån som också opereras av honom.
    Jag letade innan min operation efter nån som opererats av mats, fast hittade ingen då.

Ingen aning om 270 skulle passa dig. Storleken blir ju så olika på olika personer, tror det beror mycket på bröstkorgens bredd bl a.
    Du får försöka förklara exakt för mats hur du vill att dina bröst ska se ut och sen lita på hans omdöme.
    Fast jag förstår hur du känner jag tyckte det var skit svårt med storleken. Känns som man måste lita helt på läkaren där, eftersom man inte vet hur stora bröst man får av implantaten. Och man vill inte ha för stora men samtidigt tänker man att när man ändå slänger ut så mycket pengar som man gör så vill man heller inte ångra sig efter op. att man inte tog större.
    Det är skit svårt det där.
    Fast det verkar vara fler här som ångrar att dom inte tog större än tvärtom. Så egentligen ska man nog ta en storlek större än det man först tänkt.
    Sen försvinner ju lite av storleken om man lägger implantatet bakom bröstmuskeln.

Vet inte om det är så stor skillnad på 245 och 270, det kan nog mats svara på bättre.
    Har du fått nåt operations datum ännu?

Med mig är det bara bra annars. Snart 6 veckor efter op.
    Längtar bara tills jag får börja använda vanliga bh:ar och push up:s.
    Nu måste jag ju gå med den här sportbh:n som plattar till brösten.
    Jag vill trolla fram en klyfta snart

Svar på tråden Bröstförstoring (2)