• Justina

Oups, lite snabb.....

SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!

• Svar på tråden Oups, lite snabb.....
  • Hej baberiba

Nu ska jag pysa hemåt!

Vi hörs imorogn igen...det närmar sig lördag......spännande.....

Ha´det gott så hörs vi imorgon !!

KRAM 8)

• drea

Ja snart är det dags minsann! Kul!

• drea

God morgon !!!

Nu är två dagar kvar! Hur känns det? Fjärilar i magen än?

Blev det storbak i går med mat och kaka? Jag blev inspirerad av matlagningen, så jag bakade bullar och kokade kyckling och currysås. Mums!

• Hej baberiba

Lite fjärilar i magen är det allt, kan inte sova på kvällarna för jag grubblar så mycket.

Fick en tid igårkväll till att fixa mina naglar det tog 2timmar och 15 minuter och kostade 650:- så nu sitter jag här och är fin i kanten....är så rädd om naglarna men de ska hålla i ca 5veckor så de ska nog hålla till lördag.

Skönt att ha naglarna gjorda för annars skulle jag gjort det på fredag EM men det känns skönt nu att inte ha ngt då mer än hem och packa vår övernattningsväska och alla grejer inför bröllopet. Så skönt att bara gå hemma och mysa så dagen innan. Jag slutar vid lunch på fredag och då ska jag hämta våra kläder och göra sista provningen.

Hur gjorde du med ditt hår? tvättade du det dagen innan för min frissa säger att frisyren blir bäst med lite smutsigt hår. Så jag funderar på att tvätta det ikväll och sen inte mer eller då på fredag morgon. Vad hade du gjort?

Det blev ingen matlagning igår eller bakning av kladdkaka för jag kom hem vid 20:00 och då var jag så rädd om mina naglar så jag ville inte göra ngt men jag hinner idag för jag slutar ca 15 och jag ska inte vara hos salongen för att plocka ögonbrynen och färga fransarna förräns 16:30.

• drea

Oj oj du verkar ha fullt upp!!

Hur gjorde du dina naglar, la du på en gel fyllning eller fixade du bara dina vanliga naglar? Jag har rätt starka naglar naturligt, så mina naglar polerades bara. De är fortfarande snygga så här 2 veckor senare!

Jag tvättade håret dagen innan. Jag var ledig så jag tvättade håret på eftermiddagen så att det var torrt då jag gick och la mig.

• Hej baberiba

Vanligtvis så har jag starka långa naglar och målar dem i fransk manikyr. De var så fina innan semestern och så åker man på båtsemester och naglarna går av.....båtsemester och hålla naglarna fina är ingen bra kombination så när jag kom till salongen igår så hade jag 4korta naglar och resten långa. Hon föreslog att jag skulle fila ner mina långa naglar och sen sätta på vita tippar (typ lösnaglar) och sen då bara lacka och kanske smycka ngt finger med ngn blomma. Så detta gjorde jag. Ett annat alternativ hade varit att bygga upp de 4naglarna med gel. Men det var ganska dyrt så då valde jag det andra sättet för då blir alla naglar lika och så.

Jag har ju sagt hela tiden och bestämt att min frisör ska sminka mig men jag var inte riktigt nöjd med provsminkningen så jag pratade med Ann-Sofie på salongen och hon sa att hon kunde göra detta påmig och det kostar 500:- detta är ju hennes jobb så hon kan ju verkligen det här. Min kompis Linda är frisör och hade gjort iordning en brud och då kon Ann-Sofie dit och sminkade henne och hon blev så fin.

Köpte mascara igår dessutom och reng.pads så jag har kastat ut 150:- på detta. Helt i onödan om nu Ann-Sofie sminkar mig....ska min frissa sminka mig så bakar hon in det i brudfrisyren så det kanske blir 200:- för sminkningen. + då de 150 jag lagt ut summa 350:- om jag tar A-S så blir det 500:- och då har jag fortf. lagt ut för vattenfast mascara och pads 150:- summa 650:-

Vad ska jag göra?? vad tror du min frisör säger om jag vill ha A-S istället som sminkös? tror du hon tar illa upp med så här kort varsel? men iofs så är det min dag hmmm vår dag......vad ska jag göra?

• drea

Ja. att lägga ut pengar den dagen man gifter sig är lätt! Allt kostar och man gör många köp i onödan, jag vet!!!

Ja, bra idé med tippar, för gel är ju så dyrt. Dessutom är det inte bra för nageln enl hon som gjorde mina. Den riktiga nageln får ingen syre och tydligen är svamp rätt vanligt att få då, och det känns ju inte så fräscht!

Om du inte tror att Linda kommer att göra någon bra sminkning så välj Ann-Sofie. Troligvis gör båda tjejerna ett bra jobb, men naturligtvis skall du göra det som känns bäst. Jag var lite ledsen när jag insåg att jag skulle bli tvungen att sminka mig själv, speciellt efter att jag sett hur fint det blev när jag blev sminkad under lektionen på Make up store, men nu i efterhand tycker jag inte att det gör nåt, jag var ju fin, det sa ju alla! Och det är det som är det viktigaste. Jag tror man oroar sig i onödan och bara för att du ser skillnaden kanske inte de andra gör det!

• Hej baberiba

Linda är min kompis som oxå är frisör men det är inte hon som ska fixa min frisyr. Min frisör heter Jenny.....Jag var nog lite oklar om detta....sorry....

Tror du att Jenny (min frissa) kommer att sminka mig fint oxå då? hon har ju utb. på det men hon sminkar ju inte lika ofta som Ann-Sofie från salongen.

Tror du Jenny tar illa upp om jag avbokar sminkningen?........vi har blivit ganska bra kompisar och nu när hon har semester så ställde hon upp och klippte Peter hemma hos henne det var hyggligt för de totalrenoverar ett hus de har köpt och de måste bli klara med utsidan på huset på deras semester. Hon har semester när hon ska fixa mitt hår kanske hon inte säger ngt om att jag tar A-S istället.....då kan ju jenny koncentrera sig på min frisyr till 100%.

• Hej baberiba

Vilka värdsliga problem man har?? var du nojjig dagarna innan "ditt" hmmm...ert bröllop?

• drea

Jag tror att Jenny kommer göra ett bra jobb! Om hon är utbildad skall det inte vara några som helst problem. Jag tror nog att hon lägger 100% både på smink och hår!

Jo, jag hade också många funderingar innan bröllopet, speciellt med klänningen eftersom den var så mycket felsydd. Det var en glipa mellan över och underdel på klänningen på ca 3 cm, så jag fick köpa tyg och börja sy. Sen när jag var klar med det blev jag tvungen att lägga in skenor i överdelen så att den inte skulle skrynkla sig så mycket, och sist men inte minst när jag skulle prova klänningen, när den var helt klar (trodde jag) så sprack sömmen som dragkedjan satt i, den var bara tråcklad på plats. Och så axelbanden som inte var fastsatta, nej jag kände mig så ful att jag helts ville slippa allt och köpa en helt ny klänning... men nu är jag glad att jag inte gjorde det, för min klänning ser ju ite ut som någon annans, precis som din klänning, som är speciell!

Jag fick även en hel del idéer om andra saker som jag ville ha med på bröllopet, t ex detta med vinetiketterna som vi skulle sätta på flaskor och ge till gästerna, det var ju något jag kom på tre dagar innan.

Svar på tråden Oups, lite snabb.....