Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
Peter är faktiskt händig i köket och när han vet att vi har mkt att fixa med så hjälper han till supermkt det är så skönt.
Vi ska göra lövbiffsgryta, potatis och sallad till, enkelt att göra och supergott!! sen tänkte jag bara ha en kladdkaka med grädde till som efterrätt till kaffet.
De får ta det som det är....de är inga omständiga människor ganska enkla tror jag.......
Trevligt att ni firade igår att du har fått jobb, gulligt av Axel att köpa blommor och vin.
Jo det kul att vi firade lite i går, men jag var väl inte världens roligaste. Låg mest eftersom jag fick blodtrycksfall när jag rörde mig! Har aldrig varit så här känslig för att ge blod som i går!
Det var massor med folk som ville ge, så jag fick sitta i 1 timme och 15 min innan jag blev tappad... inte så kul! Nåja det var blodbrist så vad gör man inte!
Lövbiffsgryta och kladdkaka låter gott och är ju sånt som går att förbereda enkelt. Hur gör du grytan? Vill också ha förslag på lättlagad och god mat!
Jag tror jag har receptet här på jobbet i datorn ska jag maila dig receptet? till hotten då eller?
Tråkigt att du fick blodtrycksfall igår efter att du lämnat blod. Jag kan inte lämna blod för jag behöver det själv dvs att jag har lågt blodvärde så jag är ingen bra kandidat till att lämna blod.
Där ni har segelbåten har ni köpt platsen? vad kostar det? vi pratar lite om att skaffa segelbåt ev. en Maxi 77 eller 68. Ska visst vara bra nybörjarbåt. Om vi ska ha segelbåt så vill vi ha den i havet och funderar på Göteborg. Så jag undrar lite vad det kostar att köpa en plats (om man nu får tag i ngn)....tror du det går hyra oxå?
Ja, maila den på hotten så kan jag läsa det när jag kommer hem. här är adressen så du slipper leta: andrea_martenson@hotmail.com
Jag tycker nog att ni kan hyra en båt första gången, så att ni kan fundera på vad ni vill ha, Maxi 77 eller något annat! Maxi är en bra nybörjarbåt och inte särskilt dyr heller. Men välj en inombordsmotor för det är mycket enklare.
Vi har verkligen en bra båtklubb och vi betalar endast 1700kr för båtplats under sommaren och 900kr för vinter. Men många andra klubbar är betydligt mycket dyrare...
Här kan du kolla på uthyrningspriser, det är den förmedling vi använder oss av när vi hyr ut båten www.rtc.se
Nu ringde precis min chef och sa att det var ok att jag gör min sista dag på fredag! Kul!! Äntligen kan jag sluta på Manpower, efter över 7 år! Fast jag har haft stor nytta av det eftersom jag alltid haft jobb när jag behövt!
Tror inte vi vill hyra segelbåt för vi kan inte segla ngn av oss. Därför så har vi tänkt att börja med en Maxi-båt och ja vi har tänkt på att det ska vara inombordare. sen då att vi börjar segla lite här hemma i vår stora sjö. Det är sveriges 10:e största sjö och heter Bolmen. Dessutom har peter kollegor på sitt jobb som seglar som då kan hjälpa oss i början.
Det var bra priser ni har för er båtplats.
Nu har jag mailat dig receptet.
Måste kännas skönt att slippa Manpower att äntligen ha ett "eget fast jobb".
Ha ha!
En kul grej, jag ser på www.rtc.se där de har en ett sjökort i bakgrunden. Överst på sjökortet står VÄRMDÖN, ovanför det Omringelandet och med lite vilja kan man se att det står Velamsund ovanför det... eller hur? DÄR har vi vår båt i alla fall!
Jag såg det med.....men det var suddigt..
Ja, en Maxi är inte så dyr, såg priser på 60 000kr. Kanske lika bra att köpa en och öva på så att det inte går som med vår båt när vi hyrde ut den!
Det är alltid bra med hjälp i början, fast mest lär man nog sig genom att pröva sig fram. Men finesser lär man sig inte utan hjälp. Jag skulle jättegärna segla med nån duktig får att lära mig mer knep!
Tack för receptet!
Nej Maxi är inte så dyra så ska man prova segelbåt så är det ett ok pris till att börja med får man sen blodad tand så kan man ju sälja den och köpa ngt större...
Jag sitter här och funderar på mascara inför lördagen. Min frissa som ska sminka mig (är utbildad sminkös) sa att jag ska med en vattenfast mascara. Sen efter ett inlägg jag gjort här på BT å var det en tjej som skrev att man inte ska ha vattenfast för att tårarna (om man nu gråter) löser den vattenfasta så då rinner det ut runt ögonen och då blir det svårt att torka bort i och med att den är vattenfast. Så hon rekommenderade vanlig mascara.
Nu är inte jag eller Peter såna som lipar för minsta lilla vi är ganska sansade och lugna. Så jag funderar på att ta med min vanliga mascara till frissan.
Är egentligen inte så sugen på att köpa en vattenfast för en ggr:s användning + att man då måste köpa reng.kräm med olja i som löser upp mascaran och den används ju oxå bara en ggr....
Vad hade du gjort eller vad rekommenderar du? sa de ngt till dig om detta när du gick makeup-kursen?
Jag har alltid min favorit mascara i alla lägen, Kanebo 38 grader. Är vattenfast med tvättas lätt bort med varmt vatten. Vi lipade inte under vigseln men man vet ju aldrig. Och om det regnar är det ju inte heller så kul (fast man har nog paraply då). Så om du tror du klarar dig utan allt för mycket tårar kan du ju behålla min vanliga mascara... Eller skall jag köpa en Kanebo och skicka ner? Jag antar att du inte har det märket i Ljungby