• Justina

Oups, lite snabb.....

SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!

• Svar på tråden Oups, lite snabb.....
  • Hej baberiba

Aha ni ska ha fest den 27/8, jag trodde ni hade festen på Gotland oxå.....Ska du bli brudklädd igen då eller? vi ska ev ha fest för kompisarna i höst för vi har ju inga kompisar med på bröllopet.

• drea

Nej, bröllopet och middagen var på Sandhamn (Stockholms skärgård) festen för släkten bli hos mina föräldrar, i deras trädgård den 27 aug och en fest för vännerna blir senare i höst hemma i lägenheten.

• Hej baberiba

*"Skrattar sanslöst"* vart fick jag Gotland ifrån...........:D hahahahaha herregud vad vimsig jag är då.....hahaha......:D

Ska du ha brudklänningen på dig då på trädgårdsfesten? hur många gäster kommer då?

• drea

Nej då blir det ingen brudklänning, får ta nåt annat, kanske kan jag ta med mig klänningen och visa gästerna. Det blir ca 30 pers då och sen ytterligare 30 pers på festen vi har hemma.

Men det finns ett Sandhamn på Gotland, kanske var det det du tänkte på? Nu blir det lunch, har med mig lasange som jag lagade i går!

• Hej baberiba

Ja så var det nog jag tänkte....:D Sandhamn på Gotland.

Vad kul att få ha två fester till man förlänger liksom bröllopet....kul !!

Nu tar jag oxå lunch ska se om jag kör inom floristen och tjata lite på henne om min brudbukett.....:D.....hon kommer att tänka: "ohnej inte hon igen"............men det sk.... jag i....:D

Trevlig lunch så hörs vi igen vid 13 !

• drea

Tebax!
    Var lunchen god? Gick du till floristen?
    Ja visst är det bra med flera fester? Då förlänger man ju hela "nygifts" känslan!

• Hej baberiba

Nu är jag också tillbaka. Jo jag var hos floristen. Så vi gick igenom allt angående brudbuketten och jag vet att det blir toppen nu. Jag sa till henne att jag är så noga med allt och ville gå igenom brudbuketten. Så nu är det klart. Så skönt att slippa tänka mer på detta.

Var sen hem till mina föräldrars hus för att lämna vigselprogrammet till mamma, de ska kopiera upp detta på hennes jobb men grejen är den att det är hemligt så hon får inte se det. Så jag la först det som ska kopieras i ett kuvert och sen pappren vi ska ha i ett större kuvert med det andra kuvertet i. Hon har lovat att inte tjuvkika, jag kan inte lita på det men jag struntar i det. Sen då så bad jag om vår nyckel till huset (vi har samlat in från P:s syster och hans föräldrar) då säger min mamma: "varför det? litar du inte på oss" nej sa jag och vi vill inte ha ngt bus eller ngt annat heller vi vill ha vårat hus som det är. Du måste lita på mig säger hon, Jag sa att jag vill ha vår nyckel och vi har rätt att få den för det är vårat hus. Ni har egentligen ingen rätt att ha nyckel hem till oss. Hon höll på så jag blev riktigt förbannad på henne och skrek till henne jaja behåll nyckeln då och äckla ner vårat hus. Jag skiter i vilket..........sen gick jag till bilen. Då kommer hon och säger: "du ska få nyckeln" så fick jag den.

Jag tror att efter detta så kommer hon garanterat att titta på vigselprogrammet men jag struntar i det..........

Jag tror inte att vårat bröllop kommer att bli som vi har tänkt det......så nu ångrar jag att vi inte stack utomlands som Peter ville.

• drea

Suck! Vad jobbigt!! Ja. jag håller med. Man ska inte blanda in en massa andra, för då blir det aldrig som man tänkt sig. Jag bad min syster fixa vigselprogrammen, dvs inte trycka dem, det gjorde jag själv på jobbet - tack alla skattebetalare - utan lägga dem på plats i kyrkan. Det lyckades hon inte med, utan fick dela ut dem innan, gjorde i och för sig inget, men ändå...

Vi hade problem med Axels föräldrar innan bröllopet och pratade knappt med dem vare sig innan under eller efter... Men de kom och de betalade, så nu slipper vi det problemet.

*kram* till dig!

• Hej baberiba

drea

Jag kommer inte heller att prata med mina föräldrar mer än att jag ska ha vigselprogrammen av mamma.

Mamma har köpt klänning där jag har köpt min klänning så hon ska dit och hämta sin klänning på fredag. Då sa de i butiken att jag kan åka ihop med mamma. Nu tror jag inte att jag vill det. Jag kör hellre de 4milen dit själv och tar den kostnaden för att slippa mamma. Dessutom så ska jag prova klänningen, jag sa till mamma att jag testar den bara inne i omklädningsrummet. Då säger hon att hon trodde att hon skulle få se den.....fajen vad jobbigt.........så jag har bestämt att jag kör själv till att hämta våra kläder mina och peters.

Ska maila henne snart och tala om det, ska bara ringa till butiken och kolla så att det är ok att jag kommer en annan tid.

Visst är det tråkigt när det blir så här....usch....

Tack för kjamen.....:D

• drea

Ja, det är sant så som det är sagt... släkten är värst!

Dessutom när man står brud har man så många nerver som spökar och sånt som man kanske inte annars skulle bry sig om blir en jättesak! Men glöm inte, det är din dag, bara din och det är faktiskt du (ok Peter också, lite) som bestämmer. Man får säga i från, men man vill ju inte bråka på sin dag Det skall ju vara ett minne för livet är det meningen.

Svar på tråden Oups, lite snabb.....