Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
Ja, det blev lyckat, faktiskt. Blev precis som vi ville ha det. Litet och intimt och trevligt!
drea
Många tankar har jag i huvudet....har inte sovit så mkt inatt......annars är det mesta iordning ska iväg idag och designa tårtan och sen ska vi bara trycka upp vigselbladen och sen ska jag till en skönhetssalong i slutet på veckan och fixa till ögonbryn, fransar och mina naglar. Sista provningen på fredag och ta hem kläderna.
Var iväg i lördags och provade klänningen och det visade sig att den var alldeles för stor, jag har tydligen gått ner i vikt för de hade sytt in klänningen efter mina mått men nu får de göra om det.....
Jag har mkt funderingar kring sjalen jag ska ha och min väska - vart jag ska lägga dessa grejer för kyrkan är så liten att det inte ens finns ngt kapprum och vapenrummet ligger precis framför själva kyrkan är liksom hallen så där vill jag inte lägga mina saker för om ngn obehörig kommer dit så kanske de tar mina prycklar. Prästen sa att jag kan ta med väskan in och lämna den till en gäst men hur ser det ut??........usch...vad jobigt att tänka ut ngt. Vad tycker du att jag ska göra??
drea
Lycka till i eftermiddag på intervjun !! är det ett lärarjobb?
Problem, problem. Jag hade mina saker i hallen och hos mamma, men kanske kan du lämna det hos någon innan du går in?
Jag hade också jätteproblem med min klänning. Fick den hemskickad tre dagar innan, felsydd!!! Så jag fick sitta och sprätta och sy om in i det sista. Men det blev ok till slut.
Ja, just det lärarjobb på en gymnasiefriskola, två stationer från mig, dvs 10 min resväg!! Rektorn är en gammal lärare som jag hade när jag gick i gymnasiet. Han ringde i fredags och var så glad att jag var en gammal elev. Han frågade vill du ha jobb eller? Ja, sa jag, så nu hoppas jag att det blir nåt!!!
Jag hoppas att det är ngn vaktmästare där eller annan person som jobbar för ngn måste ju öppna och stänga dörrarna så då kanske jag kan lämna mina saker hos den personen. Sen då be min brorsdotter att hon tar min väska och sjal från den personen och tar hand om dessa prycklar åt mig tills vi ska åka iväg i bilen.
Jag hoppas att du får jobbet det låter ju positivt.
Vill du hålla kontakt med mig här på BT eller vill du avsluta denna tråd? jag håller gärna kontakten med dig här på BT och du kan säkert få ett mail via hotten också....
Vi kan ju höras av under denna vecka här, sen på hotten. Jag kommer nog inte att vara inne här sen så mycket. Speciellt om jag får jobbet!
Vi hade en kyrkvärd som öppnade och stängde dörren, så det funkar nog. Har ni träffat prästen än?
Ja då säger vi det att vi chattar här denna veckan och sen hotten. Jag kollar lite då och då och ser om du finns här på BT. Har du min hotmail kvar?
Jo vi träffade prästen på semestern och han var superbra och framförallt väldigt skämtsam. Man kan inte tro att han är präst. Jag har hört att han ska vara väldigt högkyrklig av sig men det märkte vi inget av alls.
Jo jag tror att det kommer att finnas en kyrkvärd på lördag så jag tror att jag kan lämna min saker hos den personen.
Sitter och funderar på om jag ska prata med min florist en sista gång så att vi har förstått varandra rätt med brudbuketten. har varit där en antal gånger men jag vill ju att allt ska bli perfekt. Tror du hon blir galen på mig om jag går dit igen?
Har ni seglat ngt i sommar?
Förresten tack för tipset om pannkakssmeten det var toppen !!!
Jo ,jag tror jag har ditt mail kvar, annars hittar jag ju din adress här... på någon sida
Vår präst var också så rolig och spontan. Axel som inte är så kyrklig av sig tyckte ha var jättebra!
Vår florist ringde dagen innan och bara bekräftade det vi sagt, så att det inte skulle bli några missförstånd. Det var bra! Gör det du med, man vill ju vara säker! I vårt fall skulle ju blommorna matcha våra kläder, men Axel fick fel färg på sin fluga och mitt sidenband blev utbytt mot ett sidentyg, i en annan rosa nyans. Men eftersom floristen redan beställt in blommorna fick det bli som vi bestämt från början. Och buketten blev jättefin i alla fall!
Tyvärr har det inte blivit någon segling för oss i sommar. Vi hyrde ju ut båten, och de gick på grund, så nu har båten varit på varv i 3 veckor. Körde (helt själv) hem den från varvet i fredags och i går blev den så uthyrd på nytt! Så ingen segling för oss, kanske nån helg om vi har tur!
Ja, visst blir det gott med pankisar på båten! Och så lätt att göra!