Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
Ja, det är sjukt mycket pengar... men maten var inget vidare, och det var ju det som kostade mest pengar.
Sen hade de betalbar, men det sa de inget om i inbjudan så många hade inga pengar med sig.
Hon hade betalt 3800kr för hår och smink, och håret höll inte ens hela kvällen... Lite kul att jämföra, för jag gick ju på en lektion (500kr) och tog en uppsättning (680kr) och mitt höll långt bättre Så dyrt är inte alltid bäst!
Jag håller med dig att det dyra är inte alltid bäst. Mitt hår kostar 600:-/timme och det tar minst 2timmar att frisera mig men då ingår sminkningen. Det är mkt pengar och i detta fallet så vet jag att frisyren kommer att bli superfin och att det kommer att hålla hela kvällen. Jag känner min frisör väl och hon mig och hon är petnoga med allt. Så det känns toppen.
Vi har fått höra om herrgården vi ska vara på att deras mat är i väldigt små portioner och ändå kostar det 800:-/kuvert och dricka tillkommer. Det är synd att de snålar på sina portioner.......så det dyra är inte alltid det bästa men vi får hoppas att maten blir god iallafall trots små portioner.
Åh jag hoppas ni får fint väder på lördag. Det har vait så mycket regn nu att det borde vara nog! På SMHIs hemsida står det att det ska bli 18 grader och uppehåll på lördag, hoppas det blir så!
Tittade du över Stockholm då eller...:D....hahaha.....Du tittade väl över småland hoppas jag (om du vet vart det ligger)....:D....
Såg oxå att det ser ut att bli uppehåll. Bara det inte regnar för vi ska ta bröllopskorten utomhus med hjälp av fotograf. Har du några tips på ngt häftigt/kul sätt som vi kan göra på några foton, lite busiga kort eller romantiska. Vi ska ta korten vid vatten och sen vid några gamla ekar.
Ringde förresten om tårtan och det blir så att översta lagret är då först fatet, sen ett guldpapper och se gör de en hästsko där i marsipan som en tunn botten sen sätter de brudparet där i mitten och skriver våra namn i hästskon och datum. Sen på andra våningen kommer själva tårtan och tårtan blir i 3 eller 4 våningar.
halloj vart tog du vägen drea??
hört ngt om jobbet? jag väntar med spänning.....
Sorry!
Jag har varit liiite busy! Axel ringde och berättade att hans kollega är kompis med en som är fackordförande just på den skola som jag sökt jobb på, så jag ringde och pratade med honom. Skolan är inte så bra som jag trott, men vilken är väl det?
Han rekommenderade dock mig att begära 23000kr i ingångslön eftersom det är det vanligaste för nyanställda på skolan... Men än har jag inte hört nåt!
Din tårta låter fin! Jag hoppas det blir gott!
Jag tror säkert att tårtan blir god det är chokladbotten med vaniljsås över och sen då passionsfruktsgojja och sen då vit marsipan över med aprikosa eller ljusrosa marsipanrosor.
Men då ska du begära 23000:- du kan ju inte vara underbetald mot de andra.
Å det låter gott!
Lyxbröllopet jag var på i helgen hade en vit princesstårta, men istället för vaniljkräm så var det jorgubbsmousse. Den var jättegod! Det var det godaste på hela bröllopet
Jag hoppas det blir gott. Det låter som sagt gott. Jag hoppas att tårtan blir fin nu.
Jag får släppa det nu och lita på att bagaren gör sitt jobb och KAN sitt jobb.
Ja, bagaren kan nog sitt jobb får man hoppas!
Fortfarande har ingen ringt... *suck*