• Justina

Oups, lite snabb.....

SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!

• Svar på tråden Oups, lite snabb.....
  • drea

Skolan ligger i Haninge, www.walthers.se är deras hemsida. Det är en liten skola med 300 elever och 15 lärare. Skolan har idrottsprofil och eleverna tränar på elitnivå vid sidan av studierna.

Jag tycker det känns jättebra med en mindre skola!

Och vet du, när jag kom hem hade en annan skola hört av sig på telefonsvararen och ville att jag skulle komma på intervju! Kul! Fast den skolan vill jag inte lika gärna jobba i eftersom den inte ligger så nära som Walthers!

• Hej baberiba

Men om du inte skulle få detta jobbet så går du väl ändå på den andra intervjun också. Märker man sen att den skolan inte passar eller så så kan man ju tacka nej sen till jobbet om man blir erbjuden det.

• drea

Ja exakt! Det är ju alltid kul att bli uppskattad. Flera av mina lärarstudentkompisar har inte fått gå på någon intervju alls!

• drea

Lite jobbigt var det dock när vi skulle prata lön... vad skall man begära? Jag sa 22500kr, vilket är det som lärarana i de kommunala gymnasieskolorna i Haninge får i ingångslön... vi får se om de godtar det!

• drea

Nu såg jag precis på lärarnas riksförbunds hemsida att senaste ingångslönen i Haninge är 23750kr, så då är nog inte min begäran för låg...

• Hej baberiba

Jag är så dålig på det här med löner...usch......men det låter väl ok det du begärde sen vet du när det är dags för höjning att du då kan klämma i rejält för sista lönen är 23750:- kanske blir ännu högre......

Javisst är det kul att känna sig eftertraktad på arbetsmarknaden.

Igår var vi iväg och bestämde tårta den kommer att bli så god men sen vet jag inte om han fattade dekoreringen.

Den är på tre plan och så sa han att de sätter ett brudpar överst och så skriver de våra namn och datumet. Men jag undrar verkligen om det får plats??....utan att det ser plottrigt ut....vi vill ju att det ska vara ganska stilrent.......

På de andra två planen under blir det aprikosa rosor i mitten och sen en dekorationskant i smörkräm med silverkulor i.

Är det vanligt med namnen med på bröllopstårta? eller ska vi bara ha rosor runt om brudparet som står i mitten.

Så svårt...vad tycker du....hjälp mig...

• drea

Man kanske inte behöver ha namnen utan bara datumet i ett hjärta, brudparet på tårtan får symbolisera er, så då kanske det inte behövs.
    Vi hade ju bara en liten 10 bitars tårta, så vi hade endast ett brudpar, en aprikos ros och två gröna blad. Det såg snyggt och stilrent ut!

• Hej baberiba

Er tårta låter jättefin, stilren och snyggt. Jag ska ringa och prata med konditoriet igen och se vad de säger.

Kanske kan sätta då brudparet i mitten och sen då aprikosa marsipanrosor runt paret och sen då våra namn på en varsin sida om brudparet.

Få se vad de säger..

• drea

Ja, varför inte.

Visst är det sjukt hur mycket man funderar kring sitt bröllop?!

Jag var på en kompis bröllop i helgen och hon hade satsat över 200 000kr på det... och så himla kul var det inte ens... hjälp vad mycket pengar!

• Hej baberiba

Ja att man tom tänker på dekorationer på tårtan......att man inte lämnar det till bagaren.......tom sånt tänker man på.....

Va !!??! 200 000:- ojojoj det är mkt pengar det...........skulle jag aldrig slänga ut på vårt bröllop. Men det är självklart upp till var och en vad de vill kosta på och var det inte roligt heller sen.....då fattar man det inte alls.....

Svar på tråden Oups, lite snabb.....