• Justina

Oups, lite snabb.....

SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!

• Svar på tråden Oups, lite snabb.....
  • Hej baberiba

Jovisst vill man vara säker på sin bukett och det är ju vi som betalar för det så då måste ju floristen förstå att detta är viktigt för oss/mig. Jag tror säkert att hon kommer att sucka och himla med ögonen.......men det struntar jag i.....

Vad tråkigt att de gick på grund med båten, vem får stå för dessa kostnader för reparation och upptagning och isättning? är det dem som hyrt båten som gör det eller? vad duktig du var som seglade båten själv....var inte det svårt?? men du är väl en van seglare.

• drea

Vi tar 5000kr i deposition när vi hyr ut båten. det täcker självrisken på försäkringen. Kostaden, om vi inte hade försäkring hade blivit 45 000kr!!! Rätt mycket, med kölen lossnade nästan, så det var en rejäl smäll!
    Det var helt ok att köra båten själv, lite jobbigt bara eftersom man inte kan lämna rodret utan att båten åker åt ett annat håll. Vi hade nämligen inte med oss autopiloten, så det var lite jobbigt. Det svåraste var dock att ta i land vid bryggan. Att samtidigt haka i bojen, ut med fendrar och sen fram och ta emot, och ingen som håller i rodret!!! Men det gick! Pappa stod på bryggan och tog emot!

• Hej baberiba

Tur att det finns försäkringar. Ja det måste ha varit en rejäl smäll !!....inga vana seglare som hyrde båten eller??...:D eller svårt att läsa sjökortet....:D

• drea

De läste fel på sjökortet, eller rättare sagt de använde fel sjökort och sen gick de på fel sida om en grön prick, eftersom de trodde det borde vara ok. Men det var det inte, det var bara 0,7 m... Men nu är båten i bättre skick än innan, så nu är det ok!

• Hej baberiba

Hur kan man gå på fel sida om en grön prick??......eller tänka att vi kan nog köra på andra sidan....och så sen då ha fel sjökort....ja en del är bra konstiga...

Skönt att allt ordnade upp sig.

Sitter här och funderar på om jag ska sluta tidigare idag för solen skiner och tänkte då gotta mig i solen. Vill ju vara lite brun inför lördagen. För resten av veckan verkar det bli regn....:( få se hur jag gör. Isåfall jobbar jag till 15 idag.

• drea

Ja, jag funderade också på det där med solbränna, gå till solariet eller ta en spraytan? Men det blev inget, man fick nöja sig med den vanliga blekheten

Jag gick ju förresten på en sminklektion på Make up store innan bröllopet. Det blev jättebra och när jag skulle sminka mig på den stora dagen blev det så lyckat! Min svärmor undrade vem som gjort det och det kändes kul att svara JAG!!

Jag jobbar nog också bara till 15, eller strax innan, eftersom jag vill komma i tid till intervjun kl 16. Börjar bli nervös!!

• Hej baberiba

Jag funderar på att gå tidigare idag för att pressa ett par timmar och sen då om det blir dåligt med sol resten av veckan att man tar och solar solarie en gång. Jag fick en sån fin solbränna när vi var iväg med båten men nu börjar det blekna. Ansiktet kommer ändå att bli sminkat så där ser man inte så mkt av solbrännan men jag tänker på armarna och axlar....

Vad kul med sminkningen att det blev så lyckat att gästerna trodde att du varit på salong. Vilken känsla att få svara JAG har gjort det.

Förstår att du börjar bli nervös, jag håller tummarna och jag tror att det kommer att gå bra.

• drea

Blir det nån bröllopsresa för er efteråt eller? Och har ni önskat er något speciellt i bröllopspresent??

Vi kommer inte att åka förrän nästa sommar och som det ser ut nu blir det Sydafrika. Eller Peking... eller New York .
    Vi har sagt till mamma att vi önskar oss porslin ur serien Origo (Iittala) om nån frågar, eller bidrag till en resa, om nån vill ge det...

• Hej baberiba

Nä vi ska inte ha ngn bröllopsresa nu. För Peter måste jobba. Vi får ta det längre fram och då tror jag det lutar åt Thailand.

Vi önskar oss presentkkort som gäller i de flesta butiker i stan och jag hoppas att resebyrån ingår i detta för då kan man använda presentkorten till resa.

Vad fick ni i bröllopspresent? har ni inte fått av din mamma och pappa ännu? för du skrev att ni önskar er bidrag till resa eller porslin Origo??

• drea

Nej, vi har inte fått något, antar att det kommer då när vi har festen, den 27 aug. Från Axels bror har vi dock fått en present, ett litet skåp som han gjort själv och i det fyra glas och en tillbringare, allt har han bett en glasblåsare göra så att de passar in i skåpet. Det var en jättebra present!

Svar på tråden Oups, lite snabb.....