Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
Ska du byta namn efter bröllopet förresten?
Det gjorde inte jag, jag la till Axels namn som mellannamn bara...
Nej, den fick bo i en rastgård på tomten och fick mat en gång per dag. I bland fick den vara lös men inte inne, eftersom de tyckte att den var så smutsig!
Så du har ditt förnamn sen Axels namn och sen ditt. Jag trodde man hade då först sitt förnamn och efternamn och sen hans namn?
Efter många diskussioner så har det blivit som så att jag tillslut vek undan och tar Peters namn. Jag övervägde att heta båda efternamnen länge fast med hans sist.
Snart får jag gå hem.....puh...så skönt...Slutar 16:15. När slutar du?
Man får välja hur man vill ha det. Vi vill ju att vår barn skall få båda namnen, då måste mitt namn vara sist, annars räknas det inte som ett efternamn. Dessutom låter det bättre med Holtin Mårtenson istället för Mårtenson Holtin...
Jag slutar 16.30 så jag har en halvtimme kvar! Sen HEM!!! Skönt!
Ahaaa är det så det är med namnen det visste jag inte.
Planerar ni barn nu eller du ska jobba ett tag?
Nej, inga barn än... nu vill jag jobba. Men sen! Tur att man fått en fast tjänst så att man har nåt att komma tillbaka till!
Ska du jobba ett år eller blir det mer innan ni får kottar i familjen?
Ja föräldrapenningen beräknas per kalenderår (man jobbar ju på försäkringskassan så man vet hur man ska tjäna pengar) därför måste jag jobba hela nästa år för att kunna få en hög föräldra penning. Men det kan ju vara så att jag tycker att det är så himla kul att jobba och då måste ju jag passa på! Sen blir det ju inte så mycket när man får barn! Då blir det nog på ett annat sätt skulle jag tro!
Nej nu får du gå hem!!!
Vi ses i morrn då!
Kram!