Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
Så du hade valt Jenny då alltså frisören! det är ju det billigaste alternativet.....få se hur jag gör ska se om jag får tag på jenny (hon har ju semester) så kan jag ju prata med henne lite. Då hör jag hur hon ställer sig till allt. Jag tror det blir det avgörande....
Vart köpte du din klänning? kommer inte ihåg.........sorry...
Ja, Ok pengarna är inte allt, men visst jag hade inte lagt ut mer än nödvändigt. Det blir ju rätt dyrt i alla fall!
Jag fick min klänning uppsydd av Axels kompis som är skräddare och bor i Landskrona. Jag skickade ner tyg och mått och sen sydde han utifrån en bild jag visat. Men tyvärr blev det inte likt bilden och klänningen blev mycket för stor! detta trots att han var uppe i Stockholm och jag fick prova in klänningen innan han sydde klart! Nej, det gör jag inte om! Men jag behövde bara betala för tyget, så 1000kr för en klänning i siden är helt ok trots allt!
Ja men din klänning blev ju bra tillslut och du blev nöjd och den ser så fin ut på era bilder. Det var verkligen ett bra pris.
Ska du sälja den eller ska du spara den för framtiden?
Jag ska nog spara den, känns inte som att jag skulle få nåt om jag sålde den och eftersom den var så billig så sparar jag den gärna. Du då hur ska du göra? Spara eller sälja?
Jag ska spara min klänning och allt runt omkring som skor, tiara, slöja tyvärr så har jag valt en sjal till klänningen (bestämde det i lördags) och den fick jag inte köpa pga att den tillhör en annan klänning. Så den hyr jag för 250:- Jah kände att jag ville ha ngt runt axlarna och armarna om det då blir regn eller kallt. + att om jag är nervös så fryser jag....då kan det vara skönt med att ha ngt runt axlarna.
Vet fortf. inte vart jag ska göra av min väska och nu då sjalen i kyrkan för det finns ju iget sidorum. Väskan tar jag nog med mig fram i kyrkgången och lämnar den till min brorsdotter och då tänkte jag att sjalen lägger jag bara innanför dörrarna på bordet vid sidan om. Eller då om jag lämnar allt till kyrkvärden men tänk om han tar ngt från min väska har ju Peters ring, mobiltel och kamera i den. Eller om jag glömmer ta mina saker efter bröllopet.
Vad hade du gjort?
Ha ha! Du börjar bli nervös!
Vem snor saker på ett bröllop? Jag tror du kan lämna allt till kyrkvärden som nog sätter allt i säkert förvar! Annars straffar Gud den som stjäl i hans hus! Peters ring förresten? Ska han inte ha den på sig, eller får han en till?
Jag lämnade alla mina saker hos mamma och min syster som jag mötte innan vi gick in. Sen lämnade jag min sjal på en bänk precis innanför ytterdörren.
Jag hade sån tur att när jag började fundera på sjal hittade jag en hemma, en sån där pashminasjal, som jag fått i julklapp, gissa vilken färg - jo ivory, precis som klänningen. Det passade perfekt!
Ja du har rätt vem stjäl i guds hus?? ja inte kyrkvärden iallafall....:D
Inte nervös....nojjig !!....:D:D:D
Peter har en förlovningsring på sig som jag men sen så ska jag surprisa honom med en ring till (han har hela tiden sagt att han ville ha två ringar) men sen bangade han pga kostnaden.....men nu får han en av mig där det står Din för evigt Cecilia 13/8-05. Jag ska ge honom ringen i bilen på väg till herrgården. Först hade jag tänkt att ge honom den dagen efter som morgongåva men så tror jag inte han har ngt till mig och det skulle kännas dumt då att ge honom ringen. Så har han inget till mig tänk vad han skulle känna sig dum....men sen vet jag ju inte om han surprisa mig....har svårt att tro det...Jag har inte sagt ngt om morgongåva på en månad så det blir nog inget....
Vilken tur du hade med sjal - att slippa en kostnad att hyra eller köpa !!
Bra idé med ringen! Axel pratade lite löst om en vigselring själv men samma där, det blev lite dyrt. Hade gärna gett honom en ring själv, men han är så himla petig och tar inte vad som helst. Skulle jag fixat en likadan ring som han hade som förlovningsring hade jag fått betala 4500kr... inte riktigt vad jag har med andra ord. Därför fick det bli vin i morgongåva. Jag trodde dock inte att jag skulle få nåt av honom, för han sa några dagar innan att han hade en present, och sen kom han dagen efter och sa att han inte kunde hålla sig och gav mig ett inramat foto av mig i Paris som jag tycker mycket om: www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm&ID=202151
Så jag blev förvånad när jag fick diamantörhängena i morgongåva, men mycket glad!!
Peters ring är inte alls lik min vigselring och det är ju ingen vigselring i den bemärkelsen. Utan en gåva och han kan ha ringen till förlovningsringen. Den kostade 2500:-
Fint foto på dig i Paris! vilken glad överraskning att få diamantörhängerna i morgongåva.