• Justina

Oups, lite snabb.....

SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!

• Svar på tråden Oups, lite snabb.....
  • drea

Jag skulle sminka mig efter frissan, för det var det jag gjorde. Man vill ju att sminket skall se så snyggt ut som möjligt. Jag tänkte att kanske blir det kladdigt och frisören skall hålla på och så...

• Hej baberiba

Jo man vill ju att det ska se riktigt snyggt ut och noga som jag är med allt så kanske det bästa är att A- kommer till frissan vid 13-45-tiden för jag tror det tar 45min för henne att makeupa...för efter sminkning måste man ju hinna få på sig klänningen, skor, strumpor och underkläder......det tar väl en halvtimme. Vi ska träffa fotografen 15:30 så vi måste åka senast 15:15 och då är säkert 15:00 en bra tid att ha som riktmärke.

• drea

Ja det tror jag blir bra! Bara frisören hinner bli klar innan...

Tänk på att hänga klänningen bra så att den inte blir skrynklig! Jag fick hålla på och stryka min klänning i ett rum bakom restaurangen (på hotellet) utan strykbräde, bara ett minimalt bord. Det var inte lätt!

• Hej baberiba

Min frisör sa att vi packar upp klänningen så den får hänga fritt och högt upp. Inte bra om den är instängd i garderoben eller vad det nu är för ngt runt den.

Spännande att få bli ompysslad idag igen med ögonbrynsplockning (behövs verkligen) då jag inte klarar av att plocka dem själv. Sen då färga fransarna. Kul att prata med A-S idag igen medans hon håller på med ovanstående. Då kan vi prata igenom tid och sminkining i lugn och ro.

• drea

Ja, jag är också dålig på att plocka ögonbryna... försöker men tycker aldrig det blir lika bra...

Ja, visst det är ju vi brudar som skall fixas mest med, lite orättvist kanske, men det är ju faktiskt vi som syns mest! Alla tittar ju på bruden och hur vacker hon är, därför måste man ju vara vacker också!

• Hej baberiba

Jag vet inte om jag är dålig på att plocka brynen för jag har aldrig gjort det och det är pga att det gör så j*la ont. Kan inte plåga mig själv så. Då får andra göra det istället och så vet att jag att det blir snyggt.

Javisst tittar alla på bruden ! därför jag är nojjig och så........för jag har insett det att alla kollar på bruden....usch....vda jobbigt det blev nu.......hur ska jag kunna bli 8) ?

• drea

När vi gick omkring på Sandhamn, upp till kyrkan, ner till restaurangen osv så tittade alla på mig, men Axel är ju också fint. Kanske är det något speciellt med bruden som man inte kan undvika! Det är ju bruden man förknippar med bröllop, annars är det ju bara en välklädd man!!

Axel sa här om dagen i förbigående att han aldrig fått någon ansiktsbehandling... och jag massor Därför skall vi under hösten (nu när jag har pengar) ta en spa weekend båda två, som en mini bröllopsresa. Skönt!

• drea

Rätt lugnt på jobbet va?

Här är det de i alla fall skönt!

• Hej baberiba

Hasseluddens spa då eller?

Ja det är ganska lugnt här....hur visste du det....

• drea

Nej, det får nog bli nåt annat ställe.. Har du sett hur det ser ut? Hasseludden var tidigare en gammal konferensanläggning för typ kommunförbundet eller nåt. Ser fint ut på bilder men inte i verkligheten. Snarare som ett kommunhus. Axel har varit där på konferens med jobbet!
    Nej jag funderar på att göra så att vi går på något bad i stan och sen åker hem och går på "min" salong här hemma, en i taget och äter en god middag hemma. Kanske något billigare men mysigt tycker jag, som är en riktig hemma person!

Svar på tråden Oups, lite snabb.....