South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Jag är här och jag har fortfarande inte lyckats gå ner någonting ytterligare, MEN jag har minskat 1 cm till runt stussen
Kan min uteblivna viktminskning bero på att jag endast dricker högst 1 liter vatten/dag? Måste man dricka mer? Eller kan den bero på att jag äter mandlar (sedan 3 veckor tillbaka) och jag använder inte mer fett (olivolja) än jag behöver - tänker som så att mandlar och nötter är feta nog. Vad tror ni om det? Är det något av ovanstående som jag bör ändra på?
Har börjat prommenera 1 timme måndag-fredag och försöker gå 30 minuter före frukost (också måndag-fredag)
Sussili:
Svårt att säga vad det beror på.
Var det du som hade kört Atkins innan?
Jag tror absolut att du kan öka på vätskan. Nötter är ju bra, men det beror kanske på vilka mängder du lassar in ;) Prova att göra små justeringar i kosten. Alltså tex byt frukost en vecka och se vad som händer.
Kan bero på att du bara har lite att gå ned?
Kan bero på vad du äter? Kan bero på en seg platå? Ibland går kroppen lite i baklås. Kanske äter du för lite ...eller för mycket. Du minskar ju i allafall i omfång och det visar ju att något händer.
Opus
opus:
Ja, det var jag som har kört Atkins.
Jag har ca. 30 kg att gå ner så det vore ju inte några problem. Tidigar har jag gått ner 20 kg med Viktväktarna och det var inga problem (tyvärr gick jag upp dessa 20 kg + 10 till när jag på gamla dagar började en 4-årig universitetsutbilning, och jag satt alldeles för mycket framför datorn under studietiden).
Ska försöka tvinga i mig mer vätska och äta färre nötter. Jag har fått för mig att jag äter för lite, och därför började jag äta några nävar nötter eller mandlar/dag. men eftersom inget hände kanske jag äter för mycket.
Frukosten vill jag dock inte ändra. Under hela min första tid (då jag körde Atkins) längtade jag till havregrynsgröten som jag nu äter under vardagarna. På helgerna blir det någon typ av omelett.
Sussli:
Har du gjort en kaloriberäkning någon gång bara för att ha ett hum vad du ligger på i snitt?
Kan vara bra för att få en uppfattning.
Sen är det ju det där eländiga som följer av jojo-bantning ...det blir svårare för varje gång och ju äldre man är. Kroppen är så smart och lär sig en massa motstånds-knep. Svårare ja, men inte omöjligt. Du verkar ju ha både envishet och tålamod! Med dessa två vapen, kan du inte misslyckas!
Opus
Sussli
Jag har sagt det innan, men jag säger det igen, jag tycker du är otroligt duktig som har sådant tålamod!
Det jag tänker på är att du i gamla tråden skrev ner allt du åt på en dag. Man ska ju inte gå hungrig med SB, men jag trodde inte att man kunde äta så mycket och ändå gå ner i vikt. Det bästa hade ju varit att jämföra med ngn annan som går ner i vikt, tyvärr har jag mindre att gå ner, så jag kan inte jämföra mig med dig.
Ja, detta är bara en fundering, kanske är jag ute och cyklar, men det är ju knepigt att du inte går ner i vikt!
Bra jobbat med promenaderna!
hej!
körde igång med detta igår (på giviktkoll.se, väldigt likt SB) och jag undrar om ni andra är trötta?
jag var supertrött igår och idag efter lunch fick jag en riktig dipp.
*sambo*:
Jag var jättetrött de första dagarna, eller var det kanske den första veckan, minns inte nu. Tror att det är vanligt när man tömmer kolhydratreserverna.
Kämpa på!
Sussili:
Jag förstod att det skulle komma, förutom det och att magen levde rövare igår mår jag kanon
Hej tjejer! Hur går det för er?
Är nyregistrerad här, men har följt med en massa SB trådar senaste halvåret. Körde SB introduktion i februari, och har sen halvt följt livsstilen.
Nu har jag kört igång på allvar igen, är inne på tredje dagen, och hoppas kunna fila bort de sista 2-3 kg.
Man får sån inspiration av dessa trådar!
Sanne-06
Hej!
Jag är inne på både den här och GI-metoden-tråden
Jag är inne på min 4:e dag och jag är HUNGRIG
Äter verkligen som en häst, klämmer lätt i mig 1,5 stora kycklingfiléer och ikväll kunde jag äta hemmagjorda panbiffar som var totalt 400g.
Har läst igenom trådarna och det verkar inte som nån brottas med det här problemet.
*Tidis* sa ioförsig att hon fick sug av frukt och nu har jag tagit bort det helt för att se om det blir skillnad.