Göteborg (med omnejd) 2006
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Vårbrud: På Maden-husen sticker taken inte ut utanför panelen. Så man flyttar ut taket för att skydda panelen, så den håller längre. Tilläggsisolerar gör man väl för att det ska isolera bättre, släppa ut mindre värme antar jag. Husen värms ju upp med direktverkande el vilket är svindyrt! Vi har bytt alla fönster plus tillägsisolerat och vi märker redan en jäkla skillnad värmemässigt. Hoppas att det även kommer synas på elräkningen till vintern.
Näe nattugglor nu sviker jag er. Sov så gott å dröm sött!
Lindha
Tack, nu känner jag mig klokare. Det var ju bra att få reda på det faktiskt.
God natt
Godnatt på er alla andra också. Nu börjar mina fingrar krampa och tanken på min huvudkudde gör mig väldigt trött......zzzzzzz...zzzzz...zzzz
Trevligt om vi blir grannar Vårbrud! :) När är det ni ska på visning?
Nu är våra toastmasterproblem lösta. Det löste sig så himla smidigt, dom hade oxå tänkt och insett att dom inte skulle klara av det. Så inga sura miner. Skönt! Och nu har ett annat par sagt ja istället. Känns så himla skönt att slippa oroa sig för det mer. :)
Ungefär hur många gäster kommer ni bjuda? Är det mest släkt eller vänner, eller ca 50/50?
Vårbrud nu har jag fått lite mer info om Blåsippsvägen 8. Sambon sa att det mesta invändigt är precis omgjort. Nymålat och nytapetserat.Nygjord tvättstuga. Och i förrådet har dom tydligen haft kontor. Det är en skiljsmässa.
Vi köpte vårat hus billigt men det var, och är fortfarande, en jäkla massa att göra på det. Nästa hus ska vi inte behöva göra något på, det får hellre kosta lite extra. Beror ju såklart på hur händiga ni är och hur mycket tid och jobb ni vill lägga ner. Vi har grejat sen vi flyttade in för 2½år sedan och vi är långt ifrån klara. Räknar med att vi kanske kommer ha lagt ner ca 300.000-350.000kr på renovering när det är klart. Något att tänka på innan kanske... Lycka till iaf! :)
Det var sjutton vad ni skriver! Har bara varit borta i två dagar och det är redan fyra sidor att läsa in!
ninni - vilken lokal är det ni bokat? Är det Kvibergs kantin eller är jag helt fel ute?
princess - upp med hakan! Det viktigaste är att du och Henri är engagerade i ert bröllop!
Vad härligt det låter med hus.... jaja, för vår del lär det dröja innan det inträffar... Fast jag såg "vårt" hus nere i Spårhaga - så snyggt och precis vid havet... suck....
Fika på måndag?
fika måndag:
ninni
majbruttan
yrvädret
fler???
åhh va kul med hus!! vill oxå.. ska visa m2b husen i älvängen senare idag tänkte jag.. och fjäska lite ;) det är ju bra priser om man jämför med göteborg och som sagt: allt finns ju där.. enda negativa är alla backar, men det får man väl se som träning ;)
Någon som kanske vill köpa vårt hus? ;)
jag vill också fika!
jäkla jobb! :)
Så nu har vi varit ute och kollat på hus. :) V 32 har bytt panel på några ställen men inte hela huset, såg tilläggsisolerat ut på vissa ställen men inte överallt och taket var inte utflyttat. B 8 är tilläggsisolerat och taket är utflyttat. Om man bara kollar på utsidan så ser B 8 mycket fräschare ut, helt klart!
Angående fika på måndag så vet jag inte än, återkommer så fort jag vet.